Publicat 17/04/2022 15:04

Calvet reafirma que el Port de Barcelona es presentar al concurs pels terrenys de Nissan

Archivo - El president del Port de Barcelona, Dami Calvet
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

Diu que la guerra a Ucrana afecta el trnsit de cereals i beneficia el de fertilitzants i gas liquat

BARCELONA, 17 abr. (EUROPA PRESS) -

El president del Port de Barcelona, Dami Calvet, ha reafirmat la seva voluntat que l'enclavament es presenti al concurs públic per ocupar els terrenys on anteriorment operava Nissan, la qual cosa ja va anunciar al febrer, durant la presentació dels resultats econmics.

En una entrevista a 'El Periódico', recollida aquest diumenge per Europa Press, Calvet ha reiterat que el projecte que presentaran en el concurs del Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) pretén "generar activitat econmica amb impacte en el trnsit marítim".

Ha argumentat que pel Port passen el 75% de les mercaderies que s'importen o exporten des de Catalunya, per la qual cosa "cal potenciar aquesta infraestructura", cosa que pretén fer mitjanant el Centre Intermodal de Logística (Cilsa).

D'altra banda, ha negat que hi hagi inversions extraordinries per l'arribada de la Copa Amrica de Vela el 2024: "Les inversions que es facin seran per a la millora de les installacions actuals i que existeixi un llegat perdurable", ha dit.

NOUS PROVEDORS DE CEREALS

Preguntat pels efectes que la guerra a Ucrana ha tingut sobre el Port, ha afirmat que els operadors treballen per buscar nous provedors "ja que el que anava a entrar procedent de la zona a partir de l'octubre no arribar", en referncia al granel slid, bsicament cereals.

No obstant aix, ha destacat que s'ha incrementat el trnsit de fertilitzants, ja que els principals subministradors eren Rússia i Ucrana, i el del gas liquat, tenint en compte que el Port compta amb regasificadora d'Europa més important, gestionada per Enagás.

Part dels dipsits d'Enagás es destinar a reserva estratgica o per a subministraments a Itlia, i Calvet ha remarcat que la planta és "una garantia i diversificació del subministrament i per al control o reducció dels preus".

INVERSIONS A 10 ANYS

Ha recordat que el pla d'inversions del Port per als prxims 10 anys preveu destinar 1.500 milions d'euros, per sense ampliar-lo, i ha destacat el pla d'electrificació dels molls per descarbonizar l'activitat de l'enclavament.

L'objectiu d'aquest pla és tenir completament electrificada la part de ferris, contenidors i creuers abans del 2030, i reduir les emissions al 50%.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés