Actualitzat 29/11/2022 12:59

La Cambra de Terrassa (Barcelona) alerta que les cambres necessiten una llei catalana o "desapareixeran"

El president de la Cambra de Terrassa (Barcelona), Ramon Talamàs
EUROPA PRESS

Reclama la construcció de la ronda Nord i lamenta l'oposició del Govern

TERRASSA (BARCELONA), 29 nov. (EUROPA PRESS) -

El vicepresident de la Cambra de Terrassa (Barcelona), Santiago Sabatés, ha alertat que sense una llei catalana de cambres aquestes entitats "tal com les coneixem avui són inviables i desapareixeran".

Ho ha dit aquest dimarts en una trobada amb la premsa en la qual també han intervingut el president de l'entitat, Ramon Talamàs; el vicepresident segon, Nacho Navarro, i el director gerent, Josep Prats.

Sabatés ha assegurat que "és impossible que les cambres catalanes sobrevisquin a sis anys vista" si no s'aprova el text legal que el Consell General de Cambres de Catalunya ha proposat i que el PSC, ERC i Junts han de portar al Parlament aquesta mateixa setmana.

Ha recordat que el Govern va aprovar la llei de cambres el 2014 i que les comunitats autònomes l'havien d'adaptar al llarg del 2015, per la qual cosa és un imperatiu legal que a Catalunya "s'està incomplint" des de fa set anys.

"Esperem que abans que acabi el mandat dels comitès executius la llei de cambres sigui una realitat", ha dit, i ha recordat que està previst que hi hagi eleccions en les cambres catalanes durant la primavera.

Ha celebrat la col·laboració de Foment del Treball per arribar a un consens i ha mostrat sorpresa pel fet que "Pimec se n'hagi despenjat amb una sèrie de restriccions" que no permetrien que la norma fos la que volen les cambres.

RONDA NORD

Talamàs ha explicat que després del nomenament del conseller de Territori de la Generalitat, Juli Fernández, la Cambra de Terrassa li va enviar una carta en la qual li reclamava que veiés el projecte de la ronda Nord "des del punt de vista català i no local" i ha lamentat que, en les seves paraules, no ha estat així.

Ha recordat que la interacció entre Terrassa i Sabadell (Barcelona) és d'unes 63.000 persones diàries per carretera, per la qual cosa "no es pot entendre" l'oposició de la Generalitat.

"En un moment en què ens queixem de la falta d'inversions de l'Estat a Catalunya, que és veritat, si posem pals a les rodes no ho aconseguirem mai", ha lamentat, en referència a l'acord que havien assolit totes dues administracions perquè fos el Govern qui dissenyés i executés el projecte amb finançament estatal.

Navarro, per la seva banda, ha demanat que les obres de la B-40 entre Viladecavalls i Abrera (Barcelona) acabin el 2023 com està previst i "no siguin l'enèsim incompliment" del Ministeri en aquesta obra.

Sobre la ronda Nord ha lamentat la sensació d'impossibilitat que s'executi la connexió d'aquesta infraestructura fins a Granollers (Barcelona).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés