Publicat 20/04/2023 13:10

Endesa suma 124.000 beneficiaris del bo social a Catalunya, que redueix la factura fins a un 80%

Imatge de recurs d'Endesa
ENDESA

La renovació del bo és automtica després de l'eliminació de la sollicitud de renovació cada dos anys

BARCELONA, 20 abr. (EUROPA PRESS) -

Gairebé 124.000 famílies catalanes clientes d'Endesa compten amb el bo social, un ajut que redueix entre un 40% i un 80% la factura de la llum sobre el preu voluntari per al petit consumidor (PVPC), ha explicat l'empresa en un comunicat aquest dijous.

La xifra suposa un augment de gairebé 36.000 beneficiaris més que a tancament del 2020, any en qu va esclatar la pandmia: "El pas del coronavirus i la posterior crisi energtica --agreujada per la guerra d'Ucrana-- han impulsat el creixement dels beneficiaris del bo social", ha assegurat la companyia.

Del total de llars beneficiades amb aquest bo a tancament de trimestre, 59.000 són famílies vulnerables i compten amb una rebaixa del 65% en la factura del consum elctric --o del 40% si tenen el bo temporal de justícia energtica--, i més de 64.700 són vulnerables severes i es beneficien d'una reducció del 80% en la factura.

Per tipologia, el 55,9% d'aquestes famílies són persones en situació de vulnerabilitat segons el criteri de renda; el 38,6% són famílies nombroses i monoparentals; el 3,8% són pensionistes; l'1,4% pertany a llars amb baixos ingressos particularment afectades per la crisi energtica, i el 0,4% són beneficiaris de l'ingrés mínim vital.

RENOVACIÓ AUTOMTICA

Aquestes famílies tenen una renovació automtica del bo social a tot Catalunya --excepte les famílies nombroses, que estan subjectes a la vigncia del seu carnet--, i Endesa fa directament la comprovació amb el Ministeri de Transició Ecolgica per saber si la llar pot continuar percebent el descompte en la factura elctrica.

Aquesta mesura es va implantar l'abril del 2022 i "evita que s'hagi de tramitar una sollicitud de renovació cada dos anys tal com passava fins aleshores".

La companyia també va incrementar un 52% les actuacions d'assessorament proactiu a organismes i institucions amb l'objectiu d'arribar a totes les entitats prximes al consumidor final i informar-los de l'existncia del bo social, els canvis normatius i com sollicitar-lo.

A Catalunya, Endesa ha organitzat tallers a les quatre capitals de demarcació amb l'European Anti Poverty Network (EAPN) i l'Associació de Cincies Ambientals (ACA).

EL BO SOCIAL

El bo social suposa un descompte del 40% per a les famílies amb baixos ingressos afectats per la crisi energtica; del 65% per als consumidors vulnerables i del 80% per als consumidors vulnerables severs, vigents fins al 31 de desembre del 2023.

El poden sollicitar pensionistes --per jubilació o incapacitat permanent--; famílies nombroses i monoparentals; famílies en situació de vulnerabilitat; beneficiaris de l'ingrés mínim vital, i afectats per la crisi energtica.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés