Actualitzat 05/07/2022 13:36

La Generalitat aprova regular els desplaçaments urbans dels VTC a partir de l'1 d'octubre

Un VTC de Cabify
JUANLAFITA - CABIFY

El text compta amb el suport parlamentari del PSC

BARCELONA, 5 jul. (EUROPA PRESS) -

El Govern ha aprovat aquest dimarts el decret llei per regular els desplaçaments urbans dels VTC a partir de l'1 d'octubre, segons ha anunciat la portaveu del Govern, Patrícia Plaja, en la roda de premsa després del Consell Executiu.

El 30 de setembre acabarà el període transitori que va fixar el 'decret Ábalos' i desapareixeran les llicències dels VTC en l'àmbit urbà, llevat que les comunitats autònomes les regulin.

El text, que comptarà amb el suport parlamentari del PSC i l'ha de ratificar el Parlament d'aquí a un mes, contempla crear una llicència que permeti a aquests vehicles prestar serveis urbans, que inclou els serveis dins l'àrea metropolitana de Barcelona (AMB).

Està previst que la norma tingui una vigència de dos anys, ampliable a dos més, mentre s'està en espera que la justícia dicti la legalitat de la precontractació i de la ràtio 1/30, moment en què el Govern preveu redactar una llei per ordenar el sector complet, incloent el taxi.

La nova autorització, atorgada pels municipis i l'AMB, estarà subjecta a tenir una de les autoritzacions actuals i al fet d'haver tingut un vehicle adscrit de manera continuada i hagi prestat servei en l'últim any.

A més a més, l'assegurança d'aquests vehicles serà equivalent a la del taxi, no s'admetrà el 'renting' i el conductor haurà de tenir un mínim de dos anys de carnet.

El Govern estima que la nova regulació reduirà les 4.000 llicències actuals al voltant de 1.000.

4,9 METRES DE LLARG

Una de les condicions del PSC per defensar el text és que els vehicles que demanin aquestes llicències tinguin una longitud mínima de 4,9 metres, la qual cosa equival a cotxes "d'alta gamma", segons va declarar a la premsa la directora general de Mobilitat i Transports, Mercè Rius.

En aquest sentit, els propietaris de llicències que hagin de canviar de vehicle hauran d'adquirir un cotxe amb etiqueta mediambiental Eco o 0; mentre que els que ja siguin propietaris d'automòbils amb les mesures mínimes, podran circular amb l'etiqueta C.

D'altra banda, les llicències no es podran transmetre, tot i que les persones físiques ho podran fer una vegada durant la vigència del decret llei o en cas de mort o jubilació de l'adjudicatari.

SANCIONS MÉS DURES

La normativa endureix les sancions, especialment per als vehicles amb llicència de fora de Catalunya, que poden arribar als 2.000 euros i la immobilització del vehicle, les mateixes que en el cas d'incomplir la precontractació de 15 minuts.

El text també preveu multes de 4.000 euros i la immobilització del vehicle si recullen clients sense contractació prèvia o circulen per buscar clients, i en cas de treballar sense llicència, poden arribar als 6.000 euros.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés