NOVA YORK (ESTATS UNITS), 26 de juny (EUROPA PRESS)
El fabricant estatunidenc de pneumàtics Goodyear invertirà fins a 3.900 milions de dòlars (2.500 milions d'euros al canvi actual) en el període comprès entre 2008 i 2010, per expandir la seva presència en mercats emergents i intensificar la fabricació de productes de més valor afegit.
Així ho ha avançat avui el president de la companyia, Robert Keegan, en una conferència per a inversors celebrada a Nova York, on ha anunciat, a més, que l'empresa situa per sobre de 2.000 milions de dòlars (1.282 milions d'euros) la seva previsió de reducció de costos fins a l'any 2009, xifrada anteriorment en una forquilla d'entre 1.800 i 2.000 milions de dòlars (entre 1.154 i 1.282 milions d'euros).
Keegan ha indicat que l'empresa "està funcionant bé", tenint en compte el deteriorament de la situació econòmica, especialment a l'Amèrica del Nord. Tot i això, ha precisat que la seva estratègia s'ha de centrar en el desenvolupament de productes de valor afegit i en el reforç de la seva presència en mercats emergents de l'Amèrica Llatina, Europa de l'Est i l'Àsia, la Xina, Rússia o el Brasil.
Per aquesta raó, la multinacional amb seu a Akron (Ohio) invertirà 500 milions de dòlars (320 milions d'euros) a la Xina per reubicar i expandir la seva planta de Dalian, així com per fabricar en aquest país pneumàtics amb més valor afegit destinats a la regió d'Àsia-Pacífic.