Publicat 24/09/2022 17:09

Griffiths: Seat vol "fer cotxes elèctrics en un país on fins ara no es venen"

Archivo - El president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

Assegura que la situació de falta de subministraments ha millorat en el primer semestre

BARCELONA, 24 set. (EUROPA PRESS) -

El president de Seat, Wayne Griffiths, ha afirmat que treballar per crear demanda de cotxes elctrics: "Volem fer cotxes elctrics en un país on fins ara no es venen cotxes elctrics", cosa que defensa canviar a Espanya i a tota Europa perqu l'ocupació del sector dependr d'aix.

En una entrevista del diari 'Ara', recollida aquest dissabte per Europa Press, ha recordat que la caiguda de les vendes no és a causa de la falta de demanda, sinó de subministraments, la qual cosa considera "frustrant", si bé veu que la situació ha millorat durant el primer semestre.

Preguntat per si Seat pot desaparixer davant l'expansió del cotxe elctric, ha respost que fins al 2035 es continuaran venent cotxes de combustible, i que encara han de decidir si electrificar la marca.

Creu també que calen "mesures addicionals a curt termini" de l'administració per impulsar el cotxe elctric a Espanya i aconseguir plans pragmtics --en les seves paraules--, per enfortir les infraestructures de recarrega.

PLANTA DE MARTORELL

I, sobre la possibilitat d'afegir una nova plataforma a la fbrica Seat de Martorell (Barcelona), ha assegurat que els models León i Formentor hi "tenen molt per endavant" i no s'ho planteja fins que se substitueixin, tot i que sí més endavant.

"Jo lluitaré per aix. Que és fcil? No. Perqu hi ha molta competncia en el grup. S'ha d'entendre la nostra complexitat", ha dit en relació amb la segona plataforma.

Ha reiterat la seva voluntat de fabricar cotxes elctrics a Martorell el 2025 i tenir la fbrica de bateries, per la qual cosa ha lamentat que es va amb retard respecte als Perte del cotxe elctric, si bé considera que tots els actors implicats estan posant de la seva part perqu avanci.

LA PLANTA DE BATERIES DE SAGUNT

Griffiths ha celebrat que Espanya en general, i Sagunt (Valncia) en particular, aculli la planta de bateries, perqu la ciutat té "molts avantatges a nivell econmic i logístic".

En preguntar-se si Catalunya va arribar tard a aquesta aspiració, ha respost: "No va arribar tard. No era un tema de qui era el primer, sinó d'on tenia més sentit. Al final Valncia tenia més sentit que les altres alternatives".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés