Publicat 05/01/2024 19:48

Iberia xifra al 15,6% el seguiment de vaga d'handling fins a les 18.30h i assegura que segueix la normalitat

Archivo - Arxiu - Iberia Airport Services s'ha compromès a invertir més de 100 milions d'euros en renovació d'equips i a aconseguir 0 emissions netes en 2025.
IBERIA - Archivo

MADRID, 5 gen. (EUROPA PRESS) -

L'aerolínia Iberia ha informat que la puntualitat mitjana dels aeroports a les 18.30 hores era del 88,6% en el context del primer dia de vaga del servei de 'handling', i, a més, ha destacat que el seu seguiment és del 15,62% i que s'estan complint "tots els serveis mínims".

Pel dia d'avui s'havien programat 483 vols operats pel grup Iberia (Iberia, Iberia Express i Air Nostrum), i a les 18.30 hores ja havien operat 340 dels mateixos.

No obstant això, la companyia ha registrat problemes durant el matí d'aquest divendres amb la càrrega de maletes als aeroports de Bilbao i Barcelona, si bé ha assegurat que aquestes seran enviades al llarg del dia a les seves destinacions finals.

Fonts properes han explicat a Europa Press que en el cas de Bilbao, on els sindicats han reportat a més retards de fins a dues hores, els problemes amb les maletes s'han produït per una sèrie de problemes tècnics relacionats amb l'escàner de seguretat i la càrrega d'alguns equips.

Per això, els primers vols del matí s'han enlairat sense la càrrega, encara que ja ha estat enviat un camió des de Bilbao fins a Madrid per entregar l'equipatge.

A Barcelona, on també s'han registrat incidències amb l'equipatge, l'aerolínia està treballant per regularitzar la situació i aconseguir entregar els paquets als passatgers en altres vols. La resta d'incidències relacionades amb maletes serien derivades de l'operativa normal d'un aeroport.

En el cas de vols punt a punt, seran enviades als domicilis o hotels dels afectats, i en el dels vols en connexió, es portaran directament a la destinació final.

"La nota predominant en aquesta primera jornada de vaga és la normalitat. La puntualitat del grup Iberia ha estat excel·lent al llarg de tota la jornada i el seguiment ha estat escàs, del 15,6%, la qual cosa posa en evidència el contrasentit de la convocatòria doncs tots els llocs de treball, així com les condicions salarials, extrasalariales i beneficis socials, estan garantits per a tota la vida gràcies a la subrogació dels treballadors avalada pel V Conveni del Sector", ha valorat el director corporatiu d'Iberia, Juan Cierco.

La vaga ha estat convocada per UGT, CC.OO., USO i Comitè Interempresas des d'avui fins al 8 de gener i ha suposat la cancel·lació de 444 vols de les aerolínies del grup Iberia, afectant a més de 45.600 passatgers.

No obstant això, l'atur podrà afectar a l'operativa de gairebé un centenar d'aerolínies a les quals Iberia Airport Services presta servei en els aeroports d'Aena, en unes dates que coincideixen amb la festivitat dels Reis Mags i l'operació retorno de les vacances de Nadal.

Per això, Aena ha demanat als passatgers que viatgin entre aquest divendres i dilluns que ve que comprovin l'estat dels seus vols abans d'anar a l'aeroport, davant les possibles incidències.

Iberia ha recordat, per la seva banda, que segueix "oberta al diàleg", encara que ha reconegut les "importants diferències" entre les parts.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés