BARCELONA, 11 de desembre (EUROPA PRESS)
L'Associació Nacional de Grans Empreses de Distribució (Anged) preveu que els seus associats a Catalunya augmentin les vendes un 3% durant la campanya de Nadal en relació amb les mateixes dates de fa un any, segons ha explicat avui el director general, Javier Millán-Astray.
En el pont de la Constitució, que ha suposat el "tret de sortida" de les festes nadalenques, les vendes s'han incrementat un 3,5%, cosa que ha suposat un "repunt important del consum" després d'"un any complicat". Per al conjunt del 2008, confien a tenir un tancament "bastant raonable".
Gran part de l'augment procedeix del sector del tèxtil, que tradicionalment es veu afavorit per les baixes temperatures, i alhora l'alimentació és el sector que millor resisteix l'actual situació de crisi econòmica. L'estratègia de les grans superfícies per dinamitzar les vendes s'ha centrat en ofertes i descomptes.
Segons les seves dades, les famílies gastaran un pressupost semblant o una mica superior al de l'any passat a les compres nadalenques. Les rebaixes dependran de la campanya de Nadal i l'estoc disponible.
Des d'Anged han assegurat que la contractació de personal temporal al Nadal segueix "més o menys" igual que la campanya passada, amb aproximadament 5.000 contractacions, una xifra que contrasta amb el petit comerç, que ha assegurat que buscarà la meitat de treballadors per a aquestes festes.
Les empreses adscrites a Anged han efectuat compres a proveïdors per valor de 5.780 milions d'euros a Catalunya durant el 2007. Tenen uns 40.000 treballadors a la comunitat.