BARCELONA, 29 des. (EUROPA PRESS) -
Les reclamacions relacionades amb el sector elctric que ha gestionat l'Agncia Catalana del Consum (ACC) han augmentat un 59,4% respecte a l'any anterior.
En un comunicat aquest dimecres, l'agncia ha explicat que durant aquest any ha rebut 2.573 reclamacions, en relació amb les 1.614 gestionades durant l'any anterior.
El 61,4% d'aquestes reclamacions tenen a veure amb desacords amb els imports facturats, el 15,9% han estat sobre controvrsies relacionades amb les condicions del contracte i el 4,6% amb problemes en la prestació correcta del servei.
L'agncia ha resolt aquest any el 43,36% de les reclamacions a través de la mediació i l'arbitratge de consum, mentre que el 2020 va ser el 53%.
El director de l'ACC, Francesc Sutrias, ha recordat que després de l'entrada en vigor de les noves tarifes de la llum i els canvis en la factura, van engegar una campanya per donar eines a la ciutadania per entendre la factura de la llum.
"L'agncia ha ats prop de 4.000 consultes sobre el subministrament d'electricitat, la meitat de les quals en relació amb la facturació o el cobrament del servei", ha assenyalat Sutrias, en referncia al 2021.