Publicat 26/12/2022 15:52

La Llei de Mobilitat Sostenible permetrà augmentar a 650 milions el finançament anual del transport urbà

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez
Jesús Hellín - Europa Press

MADRID, 26 des. (EUROPA PRESS) -

La nova Llei de Mobilitat Sostenible incrementar en un rang d'entre 200 i 250 milions d'euros a l'any el finanament del transport urb, que se situar en una forqueta d'entre 600 i 650 milions, segons consta en la memria econmica de l'esborrany de l'avantprojecte de llei, al que ha tingut accés Europa Press.

La llei, aprovada recentment en Consell de Ministres i que el Govern espanyol preveu que entri en vigor en 2024, estableix que els seus recursos estaran constituts, exclusivament, en el si dels Pressupostos Generals de l'Estat, i solament podr incrementar-se per altres ingressos provinents d'impostos.

Tenint en compte que ja s'ha comproms que una part de l'increment de la recaptació fiscal verd es destini a impulsar el transport collectiu en l'mbit urb, el Ministeri estima que la quantitat necessria a la qual es refereix la llei ser de l'ordre d'entre 600 i 650 milions anuals, la qual cosa implica un augment d'entre 200 i 250 milions d'euros de la dotació actual.

Addicionalment, l'Estat podr contribuir al finanament de serveis de transport o serveis de mobilitat que contribueixin a aconseguir els objectius de descarbonizació, qualitat de l'aire, protecció social o protecció als territoris afectats pel repte demogrfic, encara que aquests no es prestin en l'mbit urb.

Un dels objectius prioritaris de la norma passa per modernitzar la mobilitat amb noves tecnologies i contribuir a descarbonizar el transport, responsable a Espanya del 27% dels gasos d'efecte hivernacle, cinc punts per sobre de la mitjana de la Unió Europea.

UN MILIÓ D'EUROS PER 532 NOUS LLOCS DE TREBALL

A més, el projecte de llei inclou nous llocs de treball per fer front a totes les noves tasques que implica la norma, 52 en concret, amb un cost benvolgut de més d'un milió d'euros. Aquests llocs s'emmarquen en un Frum Administratiu de Mobilitat Sostenible i un Consell Superior de Mobilitat Sostenible, així com en altres rees de Transport.

Per escometre aquest refor de personal, la llei preveu una "excepció" a les regles establertes pels Pressupostos Generals de l'Estat, on s'indica que qualsevol nova actuació que proposin els departaments ministerials no podr suposar un augment net de les despeses de personal superior a l'autoritzat.

No obstant aix, el projecte aclareix que no es planteja una reestructuració ni la creació de nous llocs de treball de manera immediata, sinó que es procedir a aquest efecte quan correspongui realitzar una actualització del decret d'estructura del propi Ministeri, sempre que compti amb les autoritzacions necessries.

En aquest sentit, les dotacions de recursos assenyalades no tenen per qu produir-se al mateix moment d'entrada en vigor de la llei (prevista per 2024), sinó que podran ser progressives, en un període estimada de cinc anys, ja que no totes les activitats previstes podran desplegar-se des del moment inicial i, en algunes, la prpia llei preveu períodes transitoris.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés