Actualitzat 05/11/2008 20:22

Llena insisteix que no va donar subvencions a Caprabo, sinó que va promocionar productes catalans

BARCELONA, 5 de novembre (EUROPA PRESS)

El conseller d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural de la Generalitat, Joaquim Llena, ha insistit avui al Parlament que l'acord amb Caprabo al setembre per promocionar productes catalans no va suposar donar subvencions a la cadena de supermercats.

Llena ha comparegut davant de la Comissió d'Agricultura, Ramaderia i Pesca per informar sobre aquesta campanya. Ha assegurat que els 107.000 euros que va atorgar l'empresa pública Prodeca es van dedicar a la cessió i manteniment d'uns espais per publicitar els productes catalans, l'organització de degustacions i la difusió de la campanya.

El conseller ha remarcat que la campanya es va fer entre el 28 d'agost i el 30 de setembre en 266 establiments, de manera que el cost mitjà va ser d'11,83 euros per establiment i dia. Ha agregat que Caprabo ha fet experiències similars en onze comunitats autònomes i ha subratllat que aquesta iniciativa va ser "una prova pilot" per acostar els productes catalans als consumidors amb l'objectiu d'augmentar les vendes.

"Són acords puntuals, en què es paga una feina i un espai, no són subvencions", ha afegit. Sobre els descomptes del 20% dels productes catalans durant la campanya, Llena ha assenyalat que va ser una decisió unilateral de Caprabo, de la mateixa manera que "cada dia" existeixen ofertes del tipus 'emporti's dos productes i pagui'n un'.

Per Llena, va ser una experiència positiva perquè algunes de les marques que van participar en la promoció han augmentat la seva presència a Caprabo. Ha dit que aquest tipus de campanyes són "imprescindibles" per augmentar el consum de productes catalans i ha destacat que els últims anys han fet promocions semblants a Bon Preu, Alcampo, Carrefour i Supermercats Pujol, de la mateixa manera que en mercats municipals, fires i exposicions.

Tot i això, Llena ha reconegut que el protocol d'intencions entre Prodeca i la cadena de supermercats "no es va explicar bé". Ha assegurat que "tota mena d'establiments" poden accedir a aquestes campanyes i ha negat que existeixin greuges comparatius entre grans i petites superfícies.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés