Actualitzat 06/03/2017 17:51

L'ONCE i la seva Fundació, Mercadona i CaixaBank lideren el Merco Responsabilitat i Govern Corporatiu 2016

Sucursal, banco, CaixaBank
EUROPA PRESS

MADRID, 6 març (EUROPA PRESS) -

L'ONCE i la seva Fundació, Mercadona i CaixaBank lideren l'últim rànquing Merco Responsabilitat i Govern Corporatiu, corresponent al 2016, en un 'top five' que completen, per aquest ordre, Inditex i Mapfre, segons ha donat a conèixer aquest 6 de març el Monitor Empresarial de Reputació Corporativa.

Iberdrola, BBVA, Repsol, Danone i Calidad Pascual completen els 10 primers llocs d'un estudi, que avalua les empreses assentades a Espanya amb millor comportament ètic i que està compost per un centenar de companyies.

A continuació figuren Telefónica, Mutua Madrileña, Ikea, Santander, Nestlé, NH Hotel Group, DKV Seguros, Triodos Bank, Mahou San Miguel, La Fageda, Gas Natural Fenosa, Google, Acciona, Sanitas, Meliá Hotels International, Leroy Merlin, Eroski, Campofrío, El Corte Inglés, Bankinter, Apple, Banc Sabadell, Red Eléctrica, Siemens, Banc Popular, Aena, IBM, Abertis, Coca-cola, Microsoft, DIA, Amazon, Accenture, Renfe, Decathlon, L'Oreal, Novartis, Toyota, Carrefour i P&G.

També apareixen Suez, IESE, EAE Business School, ING Bank, Institut d'empresa, Endesa, BMW, Unilever, Indra, ESIC, Prosegur, Heineken, ESADE, CLH, Deloitte, Garrigues, Gamesa, Grupo Planeta, Línia Directa, Grup Damm, Codorniu, PWC, Amadeus, Adidas, Ferrovial, Mercedes Benz, Mango, IAG, Vodafone, Bankia, Nike, Grup ACS, Samsung, Sony, Airbus, FCC, Desigual, Sener, Grifols, Orange, Bimba y Lola, Grup Volkswagen, Grupo Prisa, Corporació Mondragón, Tècniques Reunides, Adecco, Imaginarium, Grup Siro, Clínica Universitària de Navarra i Alsa.

Aquest rànquing analitza les diferents dimensions vinculades a la responsabilitat i govern corporatiu. Per a això, l'estudi aprofundeix en diferents variables com les mesures que ofereixen les empreses als treballadors per promocionar el talent i conciliar la vida laboral i personal, així com la qualitat laboral i els diferents avantatges que les converteixen en bones empreses per treballar.

Així mateix, analitza aspectes com el compromís ecològic i si danyen o protegeixen el medi ambient. També estudia el compromís de les companyies amb els problemes socials i els seus programes per ajudar a solucionar-los. Les polítiques de transparència, la qualitat de la informació que proporcionen, l'honestedat i el respecte als drets del consumidor són altres variables que analitza el rànquing.

Per dur a terme l'estudi, s'han valorat les opinions de col·lectius de diferents àmbits, com ara comitès de direcció, analistes financers, ONG, associacions de consumidors i periodistes especialitzats en informació econòmica, entre altres grups que ajuden a determinar el comportament ètic i la responsabilitat d'aquestes empreses.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés