Publicat 26/02/2023 14:07

El Mobile World Congress impulsa la recuperació del turisme a Barcelona després de la pandèmia

Archivo - La Fira durant l'edició de l'any passat
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

MADRID, 26 febr. (EUROPA PRESS) -

El Mobile World Congress (MWC) 2023 torna amb fora aquest dilluns després de la pandmia i ho fa amb total normalitat després d'haver-se hagut de suspendre el 2020 i celebrar edicions marcades per les restriccions en anys posteriors.

Durant els quatre dies que dura l'esdeveniment, del 27 de febrer fins al 2 de mar, rebr més afluncia de passatgers vinculada a aquesta fira, impulsant els vols comercials i seients oferts cap a Barcelona, a més d'encarir el preu per nit als hotels i augmentar els ingressos en oci.

La fira, organitzada per GSMA amb la collaboració de la Fira de Barcelona, xifra en uns 350 milions d'euros l'impacte econmic a Barcelona i preveu superar els 80.000 assistents: superior a l'any passat, tot i que lluny del rcord de 109.000 del 2019.

ES DUPLICA EL PREU DELS ALLOTJAMENTS PER LA DEMANDA

El preu mitj de l'allotjament a Barcelona per allotjar-se durant el Mobile s'ha encarit un 227%, segons dades de l'empresa d'allotjaments en línia ebooking.com, que xifra el preu mitj per nit a la capital catalana en 312 euros durant aquesta setmana del congrés tecnolgic.

Així, en aquest període els preus es dispararan des dels 137 euros de mitjana que costa habitualment pernoctar una nit a Barcelona fins a més que duplicar-se.

Aquesta important pujada del preu s'explica pel pic de demanda d'allotjament que es produeix en molt pocs dies per part dels assistents al Mobile World Congress, tant nacionals com, sobretot, internacionals.

UN 20% MÉS DE VOLS QUE EL 2022

D'altra banda, Aena ha activat l'operativa especial a l'aeroport de Barcelona-el Prat per incrementar l'activitat relacionada amb la celebració de l'MWC 2023.

En aquest sentit, l'aerdrom ha previst 7.643 moviments comercials entre el 24 de febrer i el 5 de mar, un 19,1% més que durant l'edició del 2022 i un 93% del nivell del 2019.

A més, les companyies aries han ofert 1,4 milions de seients, el 91,1% de l'últim any abans de la pandmia i un 22,4% interanual més, mentre que el dia amb més operacions ser divendres 3 de mar, amb 842 operacions i 156.386 seients.

96 MILIONS D'EUROS DE FACTURACIÓ EN OCI

La Federació Catalana d'Associacions d'Activitats de Restauració i Musicals (Fecasarm) ha previst que el sector de l'oci facturar 96 milions d'euros durant l'MWC, un 18% menys que el 2019, i que crear menys ocupació.

L'entitat ha lamentat que la disminució de la facturació es donar malgrat l'increment de costos a causa que l'MWC no recuperar el nombre d'assistents del 2019, quan va acollir 109.000 persones.

No obstant aix, la patronal ha mostrat la seva confiana en qu "l'afluncia d'assistents a l'MWC vagi en augment" i que, el 2024, es recuperin les xifres del 2019.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés