Actualitzat 11/08/2008 18:03

Només un 5% de clients de eDreams elegeix Ryanair perquè el preu final és "més car" que la resta

L'agència de viatges en línia assegura que no cal l'autorització de la companyia de baix cost per oferir "informació pública"

MADRID, 11 d'agost (EUROPA PRESS)

L'agència de viatges en línia eDreams ha assegurat avui que només un 5% dels seus clients opten per comprar bitllets de l'aerolínia de baix cost irlandesa Ryanair perquè el preu final "és en la majoria dels casos més car per al client que el de les seves competidores", va assenyalar la companyia en un comunicat.

L'agència de viatges en línia va considerar que Ryanair basa la seva estratègia de comunicació en la "confrontació, les mentides i les mitges veritats, tant a l'hora d'informar del preu indicatiu inicial ofert als clients com en les seves declaracions en premsa", i va destacar que la "intenció verdadera" darrere de les accions de la companyia de baix cost és "evitar que els clients puguin comparar de manera objectiva els preus dels seus vols amb els oferts per altres companyies aèries".

eDreams, que va indicar que la Comunitat Europea i les autoritats de consum espanyoles tenen diversos expedients oberts contra la companyia irlandesa, va recalcar que les agències de viatges "al comparar i mediar" en la venda de bitllets aeris, hotels i altres serveis turístics realitza una "funció essencial", que té legalment atribuïda i reservada.

Així, va considerar que malgrat que Ryanair titlla d'"il·legals" les accions del col·lectiu, "no hi ha cap sentència a tota Europa que condemni cap agència de viatges per oferir comparació de bitllets de Ryanair, i va assegurar que mentre hi ha "centenars de companyies" que treballen amb el sector, "únicament Ryanair està en contra".

INFORMACIÓ PÚBLICA

L'agència de viatges en línia va assegurar que treballa com "agent del client final", de manera que "no necessita autorització expressa de Ryanair per utilitzar informació pública que Ryanair posa a disposició dels seus clients", tenint en compte que eDreams recondueix les peticions dels seus clients i les complementa amb informació addicional per donar major poder de decisió al client.

Pel que fa a les acusacions de Ryanair que les agències de viatges enganyen als clients al cobrar un 'fee' de servei, eDreams va recordar que els clients són informats abans de contractar els seus bitllets i que també poden optar per reservar en el web de la companyia aèria.

Alhora, va destacar els potencials estalvis en la reserva a través d'agències de viatges, tenint en compte que en diversos casos el vol més barat és la combinació d'un vol d'anada amb una companyia i de tornada amb una altra. "Si no es pogués comparar l'inventari de Ryanair en aquests casos, els usuaris acabarien sent perjudicats greument i pagant molt més pels seus bitllets", va recalcar l'agència de viatges en línia.

"La raó d'existir de eDreams és ajudar al client a trobar el millor preu per poder fer un viatge sense preocupacions, i el nostre compromís amb els nostres clients és que posarem tot l'esforç, recursos tècnics i econòmics, i accions legals necessàries per defensar el seu dret a comparar en termes d'igualtat les diferents ofertes i a elegir, per no ser confosos per publicitat enganyosa ni d'aquesta companyia ni de qualsevol altra", va recalcar eDreams.

Ryanair va anunciar dissabte passat la cancel·lació de milers de reserves dels seus propis clients fixades a partir de dilluns per haver estat realitzades a través d'agències de viatge per internet. La companyia assegura que aquesta pràctica atenta contra els seus termes i condicions i que la tecnologia utilitzada alenteix el funcionament de la seva pròpia pàgina per altres usuaris.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés