Publicat 22/08/2023 12:40

El Port de Barcelona licita la subestació elctrica per la descarbonització de la seva activitat

Ubicació de la nova subestació elctrica Port i recorregut de la línia soterrada d'alta tensió que l'unir amb la subestació Cerd de Xarxa Elctrica
PUERTO DE BARCELONA

El pressupost de l'obra és de 14 milions i est previst que acabi el 2025

BARCELONA, 22 ago. (EUROPA PRESS) -

El Port de Barcelona ha tret a licitació la construcció de la subestació elctrica per electrificar els seus molls i dur a terme la descarbonització de l'activitat porturia.

En un comunicat aquest dimarts, l'entitat ha informat que el pressupost de l'obra és de 14 milions d'euros i inclou la redacció del projecte, l'adrea i execució de les obres, i el manteniment i operació de la subestació durant un període de dos anys.

Est previst que la construcció finalitzi el 2025 i aquest format, "clau en m, permetr que una mateixa empresa es faci crrec del conjunt del projecte" i de la seva engegada.

La licitació --aprovada pel Consell d'Administració del Port de Barcelona al febrer i autoritzada pel Consell de Ministres al juliol--, inclou la nova subestació en una parcella reservada i la connexió amb la futura Subestació Cerd de Xarxa Elctrica d'Espanya (REE), en construcció, mitjanant una línia d'alta tensió soterrada (220 KW).

PROJECTE NEXIGEN

Aquesta nova subestació, ha explicat el Port, far realitat el projecte Nexigen per a l'electrificació dels molls, en el qual l'enclavament portuari pretén invertir, en les primeres fases, uns 130 milions d'euros.

En parallel, es construir la xarxa de mitja tensió que unir aquest equipament amb les diferents terminals, incloent-hi la connexió subterrnia que unir els molls d'Energia i Adossat, electrificar totes les terminals de creuers --on es podran connectar fins a sis vaixells de forma simultnia-- i la futura terminal de ferris.

La nova subestació "ser l'element clau sobre el qual pivotar" la transició energtica del Port de Barcelona: els vaixells que arribin podran parar els seus motors auxiliars i funcionar amb energia neta amb una certificació d'origen 100% renovable.

Segons el Port, quan tingui electrificats tots els punts d'atracament dels creuers, el moll Prat i les terminals de ferris de la drsena de Sant Bertran i el moll de Costa, s'eliminaran 66.000 tones de CO2 i 1.234 tones de NOx de les emissions de l'activitat porturia.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés