Actualitzat 16/02/2022 18:33

El Port de Barcelona tanca el 2021 amb 38 milions de benefici, un 117% més

El director general del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell; el president, Damià Calvet, i la sots-directora general d'Econòmic Financer, Miriam Alaminos
EUROPA PRESS

Crearà una fundació privada amb presència d'empreses marítimes i portuàries

   BARCELONA, 16 (EUROPA PRESS)

El Port de Barcelona va tancar el 2021 amb un benefici de 38 milions d'euros, un 117% més que el 2020, però sis milions inferior al resultat del 2019.
 
El president del port, Damià Calvet, ha presentat en una roda de premsa aquest dimecres els resultats de trànsit i econòmics del 2021, juntament amb el director general, José Alberto Carbonell, i la sots-directora general d'Econòmic Financer, Miriam Alaminos.
 
"Venim d'uns mesos molt difícils, que es remunten al 2020. Però podem afirmar que ens estem recuperant d'una manera accelerada", ha dit Calvet.
 
Alaminos ha concretat que el Port va facturar en total 151 milions d'euros, la qual cosa significa un 9% més que el 2020 --12 milions més--, però que està 21 milions per sota de la facturació del 2019.
 
Ha explicat aquest fenomen pel fet que l'enclavament va destinar 10,8 milions d'euros a un pla de recuperació per "ajudar els clients", que ha inclòs correccions en les taxes, bonificacions i ajornaments en els pagaments per afrontar la crisi de la covid-19.
 

INGRESSOS

En la mateixa línia, els ingressos per utilització van pujar als 64 milions, mentre que van ser 63 el 2020 i 84 el 2019, però sense el pla de recuperació haurien arribat, segons Alaminos, als 71 milions, unes xifres que es deuen, en part, a la "lenta recuperació dels creuers".
 
Quant als ingressos per concessions, van ser de 72 milions, pràcticament igual que el 2019 --amb 73-- i superiors que el 2020, quan es van quedar en 64, i Alaminos ha destacat que "s'han posat en funcionament noves instal·lacions del Port".
 
El Port també va obtenir un ebitda de 80 milions d'euros, un 14% més que el 2020 --corresponent a 10 milions--, i 21 milions per sota del 2019, la qual cosa "demostra que el creixement d'ingressos és superior al que estan sent les despeses".
 
El resultat d'explotació va ser de 28 milions --que suposen un augment del 97% respecte al 2020, amb 14 milions--, i va estar 12 milions per sota del del 2019, amb 40, uns resultats que el posicionen en un "grau d'eficiència més gran" respecte a l'ebitda.
 
El resultat financer va ser el 2021 de 7,8 milions, 5,3 més que el 2020, i 3,8 per sobre respecte al 2019; i les inversions del 'cash flow' operatiu van ser de 83 milions, un 25% més que el 2020 i 14 milions inferiors a les del 2019.
 
L'endeutament bancari a llarg termini va arribar el 2021 als 143 milions d'euros, 18 milions menys que el 2020 i la tresoreria del Port va créixer en 43 milions, després de posicionar-se en 222.
 

RESULTATS DE TRÀNSIT

El trànsit total del Port el 2021 va ser de 66,4 tones, un 11% més que el 2020, "pràcticament empatant" amb els resultats del 2019, quan es va batre un rècord històric, segons ha remarcat Calvet.
 
Concretament, el transport de contenidors va assolir "un rècord històric 3,5 milions de Teus", un 19,3% en relació amb el 2020 i un 6,2% respecte al 2019.
 
Quant al trànsit de 'hinterland', va ser de 33,8 milions de tones, xifra lleugerament superior a la del 2020 i una mica inferior a la del 2019; i el trànsit Ro-Ro va arribar als 397 milions d'Uti, un 14,3% més que el 2020.
 
De la seva banda, el trànsit de vehicles va caure un 35,8% respecte al 2019, amb 499 milers d'unitats, tot i que va ser un 3,9% superior al 2020, una cosa que Carbonell ha vinculat a la "falta de subministrament de microxips", que repercuteix en la caiguda de les matriculacions.
 

INVERSIONS

Quant a les inversions pressupostades per al 2022, Calvet ha destacat que seran "clarament logístiques", i ha recordat que ascendiran als 84 milions d'euros.
 
Ha avançat que en les pròximes setmanes el Port presentarà un pla d'innovació, que va aprovar el consell d'administració al desembre, i que inclou la creació d'una fundació privada que comptarà amb la participació d'empreses del sector marítim i portuari, entre d'altres.
 

PRODUCTES I CREUERISTES

Es van transportar 4,5 milions de tones de sòlids a granel, xifres semblants a les del 2020 i 2019, i 12,4 milions de líquids a granel, una quantitat prop de quatre milions inferior a la del 2019 i, com a novetat, Calvet ha destacat les exportacions de gas natural liquat, que han arribat a les 230.000 tones.
 
Després de recuperar l'activitat creuerista el juny del 2021, el Port va sumar prop d'1,5 milions de passatgers, un 74,7% més que el 2020, però un 67,6% menys que el 2019, i Calvet ha destacat que la recuperació dels ferris ha estat més accelerada que la dels creuers, tot i que les seves xifres també estan per sota de les del 2019.
 
Respecte als creueristes, Calvet ha assegurat que la previsió per al 2022 "és bona" i pretén recuperar progressivament les xifres prepandèmiques, que estaven per sobre dels tres milions de visitants.



www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés