Actualitzat 06/04/2008 13:57

El president de Yamaha preveu una caiguda del 20% al mercat de ciclomotors pels canvis legislatius

BARCELONA, 6 d'abril (EUROPA PRESS)

El president de Yamaha, Jorge Lasheras, ha augurat una caiguda del mercat de ciclomotors a Espanya del 20% amb la implantació de la nova legislació que preveu augmentar l'edat mínima per conduir aquests vehicles des dels 14 fins als 15 anys a partir del pròxim 1 de setembre.

Així, en una entrevista a Europa Press ha assenyalat que les vendes de ciclomotors, que estan caient des de l'abril de l'any passat, seguiran caient amb el canvi de la normativa. "Tant de bo ens equivoquem, però és probable que vagi a pitjor", ha previst, i ha recordat que el 2007 es va tancar amb unes vendes de 125.000 unitats, quan Espanya havia arribat a les 300.000.

Lasheras, que també presideix l'associació que engloba als fabricants i importadors de vehicles de dues rodes Anesdor, ha lamentat la posada en marxa d'aquesta legislació "contrària a la voluntat del sector", i ha afegit que la reducció de la sinistralitat que assegura la Direcció General de Trànsit (DGT) no es produirà.

"És un argument més emocional que no objectiu", ha assegurat el president d'Anesdor, i ha afirmat que l'augment de l'edat farà que els joves esperin "un any més" per treure's el carnet de motocicleta de 125cc, de manera que estaran al volant "amb més cilindrada i menys experiència", tot recordant que el ciclomotor ha estat sempre un vehicle d'introducció a la conducció.

Per la seva banda, el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, ha declarat en una entrevista a Europa Press que la nova normativa convertirà l'actual llicència de ciclomotor en un permís, de manera que s'haurà de passar un examen pràctic que inclou a més un examen per conduir un ciclomotor, de manera que "l'experiència caldrà que es demostri".

A més, Moya ha mantingut que la tendència demostra que la sinistralitat en aquesta franja és "bastant alta", tot i no concentrar la majoria d'accidents, i ha apostat per ser "prudents" i assegurar el major nombre de filtres per garantir les habilitats i els coneixements per conduir una motocicleta o un ciclomotor.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés