Actualitzat 26/06/2022 11:32

Puigneró veu "un punt d'irresponsabilitat" en la reducció de tarifes del transport públic

Archivo - El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró
DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS - Archivo

Critica que no s'hagi informat la Generalitat: "Anem una mica a cegues"

BARCELONA, 26 juny (EUROPA PRESS) -

El vicepresident de la Generalitat i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, veu "un punt d'irresponsabilitat" per part del president del Govern central, Pedro Sánchez, en anunciar una rebaixa de les tarifes del transport públic del 50% en el cas dels abonaments gestionats per l'Estat i del 30% en els gestionats per les comunitats autònomes i ajuntaments.

En una entrevista a Rac1, recollida aquest diumenge per Europa Press, Puigneró ha lamentat que les explicacions sobre com implementar la mesura es coneixeran abans del 15 de juliol mitjançant una ordre ministerial: "Anem una mica a cegues i és una mica lamentable", ha dit, i creu que els ciutadans començaran a exigir l'ajut abans que s'implementi l'1 de setembre.

Ha criticat que "en cap moment" el Govern havia estat informat d'aquesta mesura que afectarà els seus comptes en complementar la rebaixa del 30% per arribar al 50%, i que també tindrà afectació sobre les empreses de transport, que poden patir problemes de liquiditat, segons ell.

No obstant això, també ha dit que "puntualment, fer una rebaixa del preu del bitllet pot ajudar", però que el que realment esperen els ciutadans de Catalunya és un traspàs de la gestió del servei a la Generalitat, perquè ara mateix és un desastre, en les seves paraules.

Ha insistit que les tarifes estan reduïdes en un 25% des del 2019 i, preguntat per la possibilitat de no aplicar el 30% de reducció que proposa el Govern central, s'ha preguntat: "Qui no ho farà?", i ha remarcat que hauria de ser una mesura pactada i que suposarà entre 22 i 24 milions d'euros per a la Generalitat.

DÈFICIT

Sobre la possibilitat d'allargar la rebaixa més enllà de finals d'any, ha respost que ha de ser una mesura "temporal" perquè, si es manté en el temps, pot generar més dèficit en el servei de transport públic, i ha criticat que ja existeix un sobrecost energètic de 170 milions d'euros per la pujada del preu de l'energia que no ha estat compensat.

"Anar fent dèficit no és la solució. Pots fer-ho de manera puntual, però ho has de corregir", ha dit el vicepresident, que dubta que hi hagi un augment de passatgers amb la baixada dels preus, perquè el problema està en els retards dels trens, en què no hi ha prou freqüència o que el servei no arriba a tot el territori.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés