Publicat 12/12/2022 17:47

SNCF justifica la ruptura amb Renfe en alta velocitat per les prdues de 10 milions anuals

Tren TGV Inoui que fa la ruta d'alta velocitat Barcelona-París a l'Estació de Sants de Barcelona
EUROPA PRESS

La línia Barcelona-París "és l'única que reuneix condicions d'equilibri econmic"

PARÍS (FRANA), 12 des. (EUROPA PRESS) -

L'empresa pública de ferrocarrils francesos SNCF ha justificat la ruptura de la collaboració amb Renfe en alta velocitat per les prdues econmiques que s'acumulaven a totes les línies que s'explotaven fins ara i que arriben als deu milions d'euros anuals en total.

Així ho han explicat directius de TGV i SNCF en un viatge de presentació entre totes dues ciutats, en el qual han estat presents la directora de projectes per a Europa d'SNCF, Caroline Chabrol; la directora de mrqueting i distribució per a Europa, Sylvie Humbert, i la cap de producte TGV Inoui per a Europa, Pauline Zampeze

També hi han participat la responsable de mrqueting per a Europa d'SNCF TGV-Intercités, Anne-Laure Carre-Alfonso; el director de servei TGV Inoui, Jean-Marc Cruciani, i el responsable d'atenció al client, Olivier Brissot.

Les prdues registrades han portat SNCF a operar tan sols la línia entre Barcelona i París, que és "l'única que reuneix condicions d'equilibri econmic".

Chabrol ha explicat que s'han buscat "solucions per reduir el dficit" i que el fet de treballar en solitari permet tenir més velocitat a l'hora d'adaptar l'oferta a la demanda.

FALTA DE RENDIBILITAT

Aquesta falta de rendibilitat ha provocat que les línies que unien Lió i Marsella amb Espanya hagin quedat sense servei i no est previst que es recuperin en el curt termini.

De totes maneres, SNCF preveu anar monitoritzant la demanda entre les diferents parts de Frana i Barcelona per obrir noves rutes o reforar la totalitat o part de l'actual, també depenent de la competncia que hi hagi.

Ara com ara, l'empresa francesa ofereix dos viatges diaris entre París i Barcelona en cada direcció, i a l'estiu s'hi sumar un tercer tren, per la qual cosa l'oferta ser de 2.000 places diries totals --3.000 a l'estiu--.

RELACIÓ AMB RENFE

Humbert ha explicat que durant els darrers dos anys, SNFC i Renfe han estat negociant la situació al final del contracte caducat recentment, i que no s'ha pogut arribar a un acord.

Ha afectat el fet que totes dues empreses han passat de collaboradores a competidores en el moment de la liberalització del mercat ferroviari europeu i l'arribada d'Ouigo a Espanya: "És difícil que dues operadores siguem socis".

Fins ara, SNCF compta amb sis trens que poden fer el trajecte entre totes dues ciutats, ja que no tots els combois poden circular per Espanya perqu no reuneixen els estndards tcnics reclamats per Adif.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés