Actualitzat 17/12/2013 22:38

Volotea preveu facturar 160 milions el 2014 i transportar 1,8 milions de passatgers

Avión de la compañía aérea Volotea
VOLOTEA

Augmentarà la flota fins a 15 avions Boeing 717 i generarà 150 llocs de treball

BARCELONA, 11 des. (EUROPA PRESS) -

Volotea preveu augmentar les vendes un 34% el 2014, passant dels 119 milions aquest any als 160 l'any que ve, quan confia a transportar 1,8 milions de passatgers respecte dels 1,4 d'aquest exercici, un 28,5% més.

Així ho ha explicat en declaracions a la premsa el fundador i conseller delegat de Volotea, Carlos Muñoz, després de participar en una sessió a Matins Esade, i ha afegit que la flota d'avions també s'incrementarà en tres unitats, fins a tenir 15 Boeing 717, de 125 places.

Tot aquest creixement revertirà en la creació de nous llocs de treball, ja que Volotea, que actualment té una plantilla de 350 treballadors, preveu generar entre 100 i 150 nous llocs de treball.

L'exfundador de Vueling --va abandonar l'aerolínia després de la seva fusió amb Clickair el juliol del 2009-- ha recordat que la filosofia de Volotea és unir ciutats europees mitjanes, per la qual cosa descarta operar en grans 'hubs', com l'Aeroport de Barcelona i Madrid-Barajas a Espanya, o Roma i París a l'estranger, per exemple.

Preguntat per si planeja operar en el futur en altres aeroports catalans mitjans, com els de Reus o Girona, ha rebutjat aquesta opció a causa de a la proximitat dels dos destins amb la capital catalana, on té instal·lada la seva seu corporativa: "Catalunya no té molt potencial per a nosaltres".

L'aerolínia ofereix 114 rutes a 58 aeroports de set països europeus, i a Espanya, on té una quota de mercat del 7%, cobreix trajectes a Astúries, Galícia, Bilbao, València i Balears, entre d'altres, si bé el seu focus està posat, sobretot, a França i Itàlia.

NOVES BASES

Volotea, que va iniciar operacions l'abril del 2012, té quatre bases instal·lades a Venècia --on sis de cada 10 nous passatgers són de Volotea--, Palerm, Nantes --tres de cada quatre-- i Bordeus, i Muñoz ha apuntat que anunciarà l'obertura de noves bases el 2014 amb vista al 2015, tot i que ha descartat concretar aeroports destí.

Sobre la privatització d'Aena, ha sostingut que el 'handling' ha estat el gran 'handicap' dels aeroports espanyols, on els serveis de terra costen el doble respecte a altres països europeus, segons ha dit: "Millora lustre a lustre i ens agradaria que fos any a any".

A la sessió, titulada 'Emprendre en aerolínies: de Vueling a Volotea', Muñoz s'ha referit a l'aerolínia que actualment presideix Álex Cruz, de la qual considera que la seva és "filla estratègica", i ha afirmat que, entre d'altres motius, la raó per la qual no sospesa entrar a l'aeroport de Barcelona-El Prat és perquè creu que Vueling ja cobreix a la perfecció aquest destí.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés