Lurraldebusek 25 milioi bidaia egin zituen 2018an eta marka berria ezarri du

Lurraldebuseko autobus bat
GIPUZKOAKO ALDUNDIA
Actualizado: miércoles, 23 enero 2019 14:16

   DONOSTIA, 23 (EUROPA PRESS)

   Lurraldebus garraio zerbitzuak 25 milioi bidaia egin zituen 2018. urtean, aurreikusitakoa baino 200.000 gehiago eta 2017an baino 383.551 gehiago, eta horrela, Gipuzkoako Aldundiaren mendeko zerbitzuak marka berria ezarri du. Gainera, erabiltzaileen %85ek adierazi du gustura edo oso gustura dagoela zerbitzuarekin, eta 7,5 puntuko puntuazioa jaso du.

   Marisol Garmendia Gipuzkoako Aldundiko Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako diputatuak zerbitzuaren kalitatea balioesteko egindako azterlanaren emaitzen balioespen positiboa egin du asteazken honetan. "Garraio publikoaren aldeko apustuak zerbitzu gehiago eta bidaiari gehiago ekarri ditu berekin, bai eta erabiltzaileen balioespena hobetzea ere, Lurraldebusen zerbitzu guztiak oso ongi batekin balioetsi dituztelako", esan du.

   Lurraldebus erabiltzen duten pertsonen %65 ohiko erabiltzaileak dira, zerbitzua egunero edo astean zenbait egunez erabiltzen dutenak, alegia. Portzentaje hori %12 puntu igo da, antzeko ezaugarriak zituen azterlan batek 2015ean emandako datuen aldean. Bereziki gazteen artean da nagusi ohiko erabilera, eta %87ra iristen da 25 urtetik beherako pertsonen artean. Eskualdez eskualde, Urola Erdia eta Urola Kosta daude buruan, eta lau pertsonatik hiru Lurraldebusen ohiko erabiltzaileak dira.

   Halaber, %78 Lurraldebusen eskutik iristen da helmugara, beste baliabideen beharrik gabe, eta hamarretik zazpi zuzenean iristen dira, linea bakarra erabiliz. Lana edo ikasketak dira bidaia egiteko arrazoi nagusia: Lurraldebusen bi erabiltzailetik batek arrazoi horiengatik egiten du bidaia, eta %32k gestio pertsonalak egiteko.

   Bestalde, erabiltzaileen %85ek adierazi du Lurraldebusen zerbitzuekin nahiko gustura edo oso gustura dagoela, eta zerbitzuak batez beste 7,5 puntuko nota jaso du. Balioespena bereziki positiboa izan da Goierrialdean (8,8) eta Urola Erdian (8,1).

   Gidarien adeitasuna, ibilgailuaren egoera eta puntualtasuna dira ondoen balioetsitako alderdiak, batez besteko kalifikazioak 8,1, 8 eta 7,9 puntu izanik, hurrenez hurren. Ondoren, geltokien egoera (7,8), segurtasuna (7,7) eta maiztasuna (7) aipatu dituzte. Aztertutako alderdi guztiek oso ongi kalifikazioa lortu dute.

BEZEROEN ARRETA

   Bezeroaren arretarako zerbitzuek ere balioespen ona jaso dute erabiltzaileen aldetik, gutxi gorabehera %80 gustura edo oso gustura daudelako jasotako tratuarekin. Zehazki, %25ek inoiz erabili izan du 900 300 340 doako arretarako telefono zenbakia, %81ek ongi balioetsi du, eta 7,8 puntuko batez besteko puntuazioa eman dio.

   Ia erabiltzaileen erdiak (%47) inoiz kontsultatu du webgunea, %77ari egokia iruditu zaio, eta batez beste 7,3 puntuko puntuazioa eman dio. Azkenik, %14k gailu mugikorretarako aplikazioa deskargatu du, %76 gustura edo oso gustura geratu da emaitzarekin, eta 7,4 puntuko puntuazioa eman dio.

   Lurraldebusen erabiltzaileen artean egindako 1.100 inkestak hartu dira oinarritzat azterlana egiteko, eta lagina hartzerakoan eskualdeen proportzionaltasuna, generoa eta adin tarteak hartu dira aintzat. Elkarrizketak telefonoz (700) edo aurrez aurre (400) egin ziren, 2018ko urriaren 22tik azaroaren 8ra.