Publicado 05/08/2020 21:02:03 +02:00CET

Adif desmontará os vagóns caídos ao Sil para retiralos e tramita os permisos para o operativo

Foto dos vagóns descarrilados nas inmediacións do Sil remitida por Galicia en Común
GALICIA EN COMÚN

   Analizará as medidas para a "completa recuperación" da contorna, coa supervisión da Confederación Hidrográfica Miño-Sil

   OURENSE, 5 Ago. (EUROPA PRESS) -

   O Administrador de Infraestruturas Ferroviarias (Adif) iniciou este mércores o operativo para retirar os vagóns que permanecen no punto no que descarrilou un tren de mercadorías en Carballeda de Valdeorras (Ourense), para o que os desmontará no propio lugar para logo transportar os restos en ferrocarril. Está a tramitar os permisos para desenvolver as tarefas.

   No lugar quedan catro vagóns: dous que están xunto á vía, no lado do noiro, e outros dous que caeron cara á canle do río Sil após ser empuxados por unhas máquinas. Un deles chegou á auga e o outro quedou envorcado na pendente entre a vía e o río.

   Adif informou a través dun comunicado de que a solución foi consensuada e será executada polos técnicos de Adif e de Renfe e provocará que a circulación se vexa interrompida na liña, polo que se establecerá un plan alternativo de transportes. Os traballos durarán ao redor dunha semana, segundo os cálculos do ente.

   O plan é desmontar os vagóns no lugar no que se atopan para "facilitar o traslado dos mesmos fóra dunha zona de difícil acceso". Para desenvolver estas tarefas, indicou Adif, "están a tramitarse os permisos preceptivos, que inclúen unha autorización para usar maquinaria non agrícola nin forestal en zonas próximas a montes, que debe emitir a Dirección Xeral de Defensa do Monte da Consellería do Medio Rural, e outra para facer traballos nunha zona de protección da canle do río, que debe conceder a Confederación Hidrográfica Miño-Sil.

   No operativo empregaranse dous guindastres de estrada de 80 toneladas, cos que se estabilizarán os vagóns situados xunto á vía e que permitirán que os traballadores e os equipos que necesiten baixen ao vagón que se atopa na beira do río e que, unha vez desmontado, se poidan retirar as pezas.

   Os restos dos vagóns, explicou Adif, transportaranse por vía férrea á estación de Quereño, na mesma provincia de Ourense.

APERTURA DUNHA VÍA DE ACCESO

   Os operarios deberán construír unha vía de acceso para vehículos de estrada, de 400 metros de lonxitude, para que os guindastres poidan ir desde a estación de Sobradelo até o punto do descarrilamento. O perímetro rozarase para evitar posibles incendios polo uso de maquinaria.

   Para que os guindastres traballen sobre a plataforma da vía haberá que acondicionala, engadiu Adif, que detallou que haberá que desmontar a catenaria na zona de traballo.

   O operativo, destacou, está deseñado para "garantir as máximas condicións de seguridade" para os traballadores e medios auxiliares implicados, así como para "preservar as condicións da contorna natural". Os seus técnicos e os dos organismos ambientais competentes están "en contacto permanente".

MEDIDAS DE RESTAURACIÓN

   Aínda que Adif estima que necesita unha semana para completar estes traballos, apuntou que dependerá da rapidez na obtención dos permisos, de que se poidan desenvolver en condicións seguras para os traballadores e a contorna e "da propia evolución das tarefas nunhas condicións de notable complexidade".

   Unha vez retirados os vagóns, a vía deberá ser reacondicionada e a catenaria instalada de novo, agregou o ente ferroviario, que asegurou que "analizará e promoverá", coa supervisión da Confederación Hidrográfica Miño-Sil, "as medidas de restauración da contorna para a súa completa recuperación".

DEPURACIÓN DE RESPONSABILIDADES

   Así mesmo, lembrou que mantén aberta unha investigación sobre o sucedido o pasado domingo, cando nos labores para retirar os vagóns, dous deles foron empuxados cara ao lado do río e un chegou até as augas.

   O descarrilamento dun tren de mercadorías, ocorrido o 28 de xullo, afectou a 11 vagóns, provocou o peche da vía e causou "importantes danos" na liña León-A Coruña. Adif agregou que analiza "todas as accións efectuadas", nas que participou tamén Renfe, como titular do tren, e que, "unha vez se dispoña de todos os datos, depuraranse, no seu caso, as responsabilidades pertinentes".