Publicado 07/07/2020 19:59:20 +02:00CET

(AM) Fernando VII, a Restauración e a economía no Franquismo abren unha selectividade con fortes medidas de seguridade

Estudantes de bacharelato realizan no IES Vilar Ponche
Carlos Castro - Europa Press

O arranque das probas destaca pola orde e a colaboración do alumnado para cumprir os protocolos ante a COVID-19

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 7 Jul. (EUROPA PRESS) -

Galicia celebra este martes a súa selectividade máis atípica, unha xornada marcada tanto polas fortes medidas de seguridade e control despregadas por todo o territorio para garantir o cumprimento dos protocolos fronte á COVID-19 e que, ao mesmo tempo, rexistrou unha das maiores matriculacións de alumnado da última década.

A pesar dos nervios das últimas semanas e as dúbidas sobre a conveniencia das probas, debido á concentración de centos de mozos en plena crise sanitaria, o arranque da ABAU desenvolveuse con relativa normalidade, ou polo menos todo o que se podería esperar dentro da situación de excepcionalidade que vive o sistema educativo, en particular, e a sociedade en xeral.

Pedro Armas, da Comisión Interuniversitaria de Galicia, valorou en declaracións a Europa Press a "colaboración" dos alumnos, que chegaron "moi ben aleccionados" polos seus docentes para garantir tanto o cumprimento das medidas como a "fluidez" nos controis de entrada ás diferentes comisións delegadas.

A hora de presentación, entre as 09,00 e as 10,00 horas, permitiu ao persoal das instalacións acomodar a todos os estudantes que se presentaron ás probas, e que puideron estar "relaxados na aula" sen demasiado apuro e presión mentres esperaban a facer os primeiros exames.

O primeiro deles foi 'Historia de España', un dos clásicos da selectividade. Este ano, tiveron que realizar un comentario de texto, sobre o reinado de Fernando VII, a época da Restauración ou sobre a política económica durante o Franquismo, ademais de responder a unha serie de temas á súa elección: a romanización, o réxime feudal, o pensamento ilustrado ou o reformismo borbónico.

Noutra das preguntas pedía definir unha serie de termos, como o megalitismo, os 'afrancesados', o cantonalismo ou 'sección feminina', entre outras.

Este exame foi un dos exemplos doutra das particularidades da convocatoria deste ano: o propio formato das probas, con formularios similares a outros anos na súa formulación pero cunha maior opcionalidade para compensar e evitar desigualdades ao alumnado debido aos meses de confinamento e a suspensión da actividade presencial.

A seguinte das probas foi Lingua Castelá e Literatura II, cun artigo de 'eldiario.es' asinado por Nuria do Saz sobre a inclusividad na educación. Os alumnos debían responder a un máximo de cinco preguntas, combinadas á súa elección.

Entre os exercicios propostos, pedíase un resumo e análise do texto, un comentario crítico, preguntas de análises sobre diferentes termos e estruturas sintácticas, e exercicios teóricos sobre a parte de lingua e a de literatura (os temas de 'Crónica de una muerte anunciada', os personaxes de 'El lector' de Julio Verne', El Modernismo ou a figura de Buero Vallejo e a renovación do teatro).

"O PROTOCOLO FUNCIONOU"

Os mozos accederon ás sedes de modo ordenado e secuencial, ensinando o DNI, e Armas destacou a "fluidez" demostrada para cumprir co sistema de organización, o que leva á CIUG a exporse manter parte das medidas deste dispositivo "para anos posteriores" e "consolidar" aquelas que funcionen.

"Hoxe aquí estamos realmente satisfeitos. O protocolo de acceso á aula funcionou", destacou, e a entrada ás facultades "foi moi graduada, moi ordenada e silenciosa", o que contrasta con "o bulicio" ao que están afeitos todos os anos no primeiro día de selectividade.

Do mesmo xeito, destacou o bo funcionamento dos circuítos deseñados para facilitar a mobilidade e a circulación polas sedes, para dispor de accesos e entradas e saídas diferenciadas para "evitar a confluencia".

Cando terminaron o exame, os alumnos abandonaron o centro sen formar grupos. Despois de cada proba, a comisión delegada encárgase de ventilar as aulas, que se limpan e desinfectan ao final de cada xornada. Cada lugar de exame conta con papeleiras con tapa e todo tipo de elementos para garantir as medidas preventivas.

MÚLTIPLES RECURSOS

Armas insistiu, así, na "normalidade" coa que se están celebrando as probas e agradeceu tanto o papel exercido polos mozos, que chegaron cun gran coñecemento do protocolo, como dos vogais, docentes e recursos humanos despregados por todas as comisións delegadas, que se multiplicaron para "vixiar" a aula e controlar tanto os accesos como para evitar aglomeracións nos corredores.

Esta ausencia de incidencias repetiuse por toda a xeografía, tanto nas facultades coruñesas, como en Santiago e até na comarca de IES Vilar Ponte, en Viveiro, onde preto de 300 alumnos acudiron a facer as probas en pleno rebrote de coronavirus.

SESIÓN DE TARDE

As probas retomáronse durante a tarde ás 15,30 horas, con Matemáticas aplicadas ás Ciencias Sociais e Fundamentos da arte II.

Nesta última, os alumnos tiñan que responder a un máximo de catro preguntas que expuñan exercicios sobre diversas láminas, como os óleos 'Frau am Fenster' de Caspar David Friedrich e 'Interior with egyptian curtain', de Henri Matisse. Entre elas, situar aos artistas no seu contexto histórico, a súa traxectoria, describir o seu estilo e realizar unha reflexión persoal sobre as obras.

Posteriormente, realizáronse os exames de Deseño e Economía da Empresa, materias que pecharon a xornada de apertura da ABAU.