Publicado 23/09/2022 15:42

As obras da nova terminal ferroviaria da estación de Santiago, en marcha desde xaneiro cun prazo de 30 meses

Visita da secretaria de estado ás obras da estación de Santiago
EUROPA PRESS

A secretaria de estado de Transportes visita estas actuacións e as de humanización da travesía do Milladoiro, en Ames

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 23 Sep. (EUROPA PRESS) -

A secretaria de Estado de Transportes, Isabel Pardo de Vera, e o delegado do Goberno en Galicia, José Miñones, visitaron as obras da nova terminal ferroviaria da estación de Santiago, cun prazo estimado de 30 meses e que están en marcha desde xaneiro.

Xunto ao alcalde, Xosé Sánchez Bugallo, ambos supervisaron as actuacións de construción do novo edificio de viaxeiros que financia con 30 millóns de euros o Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana, a través de Adif AV --nunha actuación con fondos da Unión Europea - Next Generation EU--.

Na súa intervención, Pardo de Vera reivindicou este como un "gran proxecto de cidade" e valorou que xa estea en marcha. "A intermodalidade é a base da nova mobilidade", subliñou.

Até o momento, as principais actuacións desenvolvidas consistiron na realización das cimentacións e alicerces da futura praza da estación; o reacondicionamiento do aparcadoiro para acoller novas prazas e, con iso, compensar o peche parcial como consecuencia das obras; o traslado do gabinete de circulación a unha nova localización e a reposición de servizos afectados, segundo informa Adif e a Delegación do Goberno nun comunicado.

O novo edificio de viaxeiros elévase sobre a actual praia de vías, apoiándose nas plataformas con soportes puntuais, apunta. Formará, segundo explica o ministerio, "unha unidade volumétrica", coa pasarela peonil sobre vías xa en servizo, desde a que terá acceso e conectará a rede urbana, a estación ferroviaria e a terminal de autobuses, "creando unha contorna de intermodalidad para a cidade de Santiago".

Para a súa execución acondicionaranse as plataformas existentes, establecendo un sistema de conexións verticais que una o vestíbulo principal, situado a un nivel superior, coa zona de uso ferroviario.

Así mesmo, realizaranse as obras de adecuación necesarias no edificio de viaxeiros actual para adaptalo "á nova realidade funcional da estación: a conexión de Galicia á rede de alta velocidade".

No marco desta actuación, segundo Transportes, reestruturarase tamén a superficie de aparcadoiro situada entre a primeira plataforma, e o noiro que traza o límite norte do solar, e urbanizarase o ámbito interior da estación, entre a Rúa do Hórreo e as diferentes construcións do complexo ferroviario e entre os seus accesos este e oeste.

As obras do novo edificio "respectarán e complementarán as actuacións finalizadas na estación de Santiago en 2018", engade o departamento.

ALCALDE

Pola súa banda, o rexedor santiagués apuntou a datos que sitúan á estación nun 90% da súa capacidade en xullo e agosto para chancear sobre se "non haberá que pensar nunha ampliación" para o Ano Santo 2027.

"Hai que avanzar na terminal de viaxeiros na parte que falta e continuar neste punto nodal do transporte terrestre de Galicia", chamou a atención.

MELLORA DA CONTORNA URBANA EN AMES

Con anterioridade, a secretaria de Estado e o delegado do Goberno anunciaron en Ames a inclusión da obra de humanización da travesía de Ou Milladoiro nos investimentos do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia.

Reunidos co alcalde de Ames, Blas García, avanzáronlle unha decisión que, segundo aseguran, "impulsará esta obra, longamente demandada polo goberno local e a poboación desta localidade, e na que o Goberno investirá 7,88 millóns de euros".

Desta forma, a mellora da travesía da N-550 no Milladoiro (N-550 entre os PPKK 67+075 e 68+600) sumar á listaxe de humanizacións que está a impulsar o ministerio no marco do programa de actuacións para a mellora de contornas urbanas do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia, dotado con 105 millóns dos fondos europeos de reconstrución Next Generation EU. En Galicia, segundo apunta, xa se está executando a humanización da avenida das Pías, en Ferrol, con este programa.

A actuación no Milladoiro converterá a actual travesía, pola que circulan 24.000 vehículos diarios, nunha vía urbana "para mellorar a seguridade viaria, impulsar a mobilidade sustentable e mellorar a calidade de vida da poboación da súa contorna".

O proxecto, que se atopa en redacción, contempla a reordenación e optimización do espazo público, pavimentación de beirarrúas e carrís de circulación, así como a xeración de itinerarios peonís accesibles.

Esta obra completará o desvío vixente de tráfico pesado con masa máxima autorizada superior a 30 toneladas a través da autovía autonómica AG-56 e o ramal de 'As Galanas'.

Contador