O Congreso chama ao cargo que desmentiu que as normas de Adif non permitían o ERTMS na curva de Angrois

Accidente dun tren Alvia en Angrois (Santiago) o 24 de xullo de 2013
EUROPA PRESS - Archivo
Publicado 05/12/2018 20:24:30CET

González Marín nega que houbese "présa" e Ferré ironiza con que "se non saíse o tren de Ourense, non pasase nada"

MADRID / SANTIAGO DE COMPOSTELA, 5 Dic. (EUROPA PRESS) -

A comisión do Congreso que investiga o accidente ferroviario do barrio compostelán de Angrois, ocorrido en 2013, fixou dúas novas comparecencias para dentro de dúas semanas, entre elas a do director do Laboratorio de Interoperabilidad Ferroviaria do CEDEX, Jorge Iglesias, quen desmontou a tese de que as regras de enxeñaría de Adif, que el elaborou, obrigaban a que o cambio de proxecto da liña sinistrada implicase a retirada do sistema de supervisión continua de velocidade ERTMS dos seus últimos quilómetros.

O director deste laboratorio dependente do Ministerio de Fomento escribiu en novembro ao presidente da comisión, Feliu-Joan Guillaumes, ao entender que na comisión estaba "a faltarse á verdade" ao afirmar que as regras de enxeñaría de Adif impedían que o tramo da curva da Grandeira puidese estar dotado do sistema europeo de xestión de tráfico ferroviario (ERTMS).

Este martes, Adif respondeu o cargo de Fomento que desmentiu a súa postura sobre a curva de Angrois, onde se produciu o accidente do tren Alvia. En concreto, nunha nota de prensa, rexeitou as súas afirmacións e acusoulle de non alertar no seu día dos riscos da liña.

En Marea solicitou a comparecencia de Iglesias após o seu escrito a Guillaumes e este mércores a mesa da comisión aceptouna. Tamén deu o visto e prace á petición de comparecencia rexistrada polo PSOE da directora de Seguridade de Adif, María Esther Mateo, quen ocupa o cargo que ostentaba no momento do accidente uno dos dous imputados na causa xudicial aberta polo sinistro, Andrés Cortabitarte. Ambos declararán na comisión dentro de dúas semanas e o resto do calendario non se verá modificado.

COMPARECENCIA DE DÚAS EXPRESIDENTES DE ADIF

A mesa reuniuse esta tarde após as comparecencias de dúas expresidentes de Adif, nunha xornada na que tamén houbo dúas comparecencias de mañá ante a ausencia de sesión plenaria na Cámara Baixa.

O expresidente de Adif Antonio González Marín, que dirixía o organismo cando se aprobou o cambio de proxecto, negou que este se realizase para adiantar os prazos de posta en servizo da liña e garantiu que a data de inauguración pechouse en xullo de 2009, dous anos e medio antes da mesma.

Segundo el, de feito, o modificado polo que a curva accidentada quedou sen o sistema ERTMS en vía non supuxo "aforro de tempo nin aforro de nada". Desta maneira, lonxe de darse un aforro económico, asegurou que se produciu un sobrecusto de "case un millón de euros" e que, ademais, o proxecto alargouse un mes máis.

"A liña estaba programada con moita antelación", insistiu, e agregou que non houbo "improvisacións nin présas" para pór en funcionamento a conexión ferroviaria entre Ourense e Santiago. "Por encima da seguridade non había nada", sentenciou, e explicou que a decisión se tomou no seo dunha comisión da Secretaría Xeral de Infraestruturas, con técnicos da Dirección de Ferrocarrís, Renfe-Operadora e a propia Adif.

"A COMPARECENCIA MÁIS INDECENTE EN TRES ANOS"

Pola súa banda, o tamén expresidente de Adif Gonzalo Jorge Ferré, que se incorporou en 2013 e viviu o accidente no posto, rexeitou contestar a gran parte das preguntas que se lle formularon ao ser relativas ao período anterior á súa presidencia ou ao ter relación coa causa xudicial aberta a raíz do accidente.

Aínda que recoñeceu que dixo nunha entrevista que de contar o tramo do accidente con ERTMS en vía e de estar o sistema activo no tren, este detívose, rexeitou que isto implique afirmar que o accidente non se produciu.

"Se non saíse o tren de Ourense, non pasase nada. Isto é comparable coa afirmación que está a dicir. Se o tren non saíse de Ourense, non se produciu o accidente", espetoulle Ferré á portavoz de En Marea na comisión, Alexandra Fernández, quen pola súa banda lle pediu "tomarse en serio" o traballo da mesma.

Ferré aseverou que Adif colaborou "absolutamente" coa investigación da Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios e do xuíz instrutor e dixo que lles enviaron "toneladas de información".

Sobre a participación de Cortabitarte na investigación da CIAF, mostrouse "case seguro" de que se limitou a dar información sen intervir na elaboración do informe.

"Gonzalo Ferré Moltó. Presidente de Adif durante o accidente do Alvia de Galicia. Foi probablemente a comparecencia máis indecente que vin en case tres anos. E vinas moi indecentes", escribiu na rede social Twitter o portavoz de ERC na comisión, Gabriel Rufián.

Contador