Contas alerta de que a judicialización de reclamacións ao Sergas xera un medicina "defensiva" mala para o paciente

Publicado 26/07/2019 14:59:13CET
PARLAMENTO DE GALICIA

   Advirte de que o 55% das demandas "acumulan até a súa resolución xudicial máis de tres anos" desde a súa presentación

   SANTIAGO DE COMPOSTELA, 26 Jul. (EUROPA PRESS) -

   O Consello de Contas detecta unha "tendencia crecente" á judicialización das reclamacións ao Servizo Galego de Saúde (Sergas) con pretensións indemnizatorias, o que, segundo alerta, xera un medicamento "defensivo" por parte dos facultativos "que non sempre redunda en beneficio do paciente".

   Así o advirte no seu informe de fiscalización da responsabilidade patrimonial do Sergas, un dos 17 documentos que entregou este venres ao presidente do Parlamento, Miguel Santalices, o conselleiro maior de Contas, José Antonio Redondo.

   Este informe encádrase dentro do programa de fiscalizacións especiais de carácter selectivo na área de sanidade desenvolvido por esta institución. Recolle que "as reclamacións con pretensións indemnizatorias experimentaron un notable crecemento, tanto no seu número como na contía reclamada".

   Observa, ademais, "unha tendencia crecente á súa xudicialización", o cal, segundo lamenta, "induce, nalgunha medida, á práctica dun medicamento defensivo por parte dos facultativos que non sempre redunda en beneficio do paciente".

UN TOTAL DE 1.233 DE 2011 A 2016

   O número de reclamacións patrimoniais por danos derivados da asistencia sanitaria rexistradas na comunidade autónoma ao longo do período 2011-2016 ascendeu a un total de 1.233, de acordo con este informe.

   Delas, o 41% corresponden a centros e servizos da provincia da Coruña, o 10% aos de Lugo, o 11% aos de Ourense, o 28% aos centros de Pontevedra e un 9% a centros concertados.

   Ao longo do período analizado, Contas detecta unha tendencia ao "incremento paulatino" do número de reclamacións patrimoniais "formuladas anualmente", que pasan de 168 no exercicio 2011 a 267 en 2016, o que supón un incremento do 59%.

CASE 100 MILLÓNS RECLAMADOS

   De acordo con información dispoñible até o 15 de marzo do pasado ano, o Consello de Contas indica que, do total de reclamacións formuladas de 2011 a 2017, o 47% dos expedientes atópanse pechados.

   Destes, o 40% pechouse con resultado "a indemnizar". A cantidade total reclamada nos expedientes pechados superou os 96,69 millóns de euros e o importe indemnizado alcanzou os 14,41 millóns, o 15% do reclamado.

   Desta contía, o 27% corresponde a importes recoñecidos en vía administrativa e o resto á vía xudicial. O 40% dos importes indemnizados sitúase no tramo comprendido entre 60.000 e 249.999 euros.

   A contía máis elevada é a que corresponde ás reclamacións nas que a causa do dano alegada é o erro terapéutico (36%), seguido pola atención deficiente (35%).

   Así mesmo, as indemnizacións individuais de maior contía pagas ao longo do período examinado corresponden ás dúas anteriores causas, que superan na segunda delas o millón de euros.

"ELEVADO TEMPO"

   Para Contas, resulta "significativo" o "elevado período de tempo" empregado no proceso de esixencia de responsabilidade patrimonial desde o momento en que acontece a causa que o orixina, ao superar no 38% dos casos o cinco anos.

   Partindo da data da súa presentación, o 55% das reclamacións formuladas acumulan até a súa resolución xudicial máis de 3 anos.

Contador