O Goberno recomenda usar "todos os espazos públicos" para acoller programas de lecer educativo este verán

Publicado: viernes, 5 junio 2020 15:17

O propósito destas actividades é paliar as consecuencias educativas e económicas da pandemia na infancia máis vulnerable

MADRID, 5 Jun. (EUROPA PRESS) -

O Goberno recomenda usar "todos os espazos públicos" posibles e con aforamento suficiente para organizar este verán programas de lecer educativo dirixidos aos nenos e mozos máis vulnerables trala crise do coronavirus, como os que sufriron a perda de ingresos familiares ou tiveron problemas de conexión para seguir a educación a distancia durante o confinamento.

Así figura nunha guía elaborada polo Alto Comisionado contra a Pobreza Infantil, o Ministerio de Educación e Formación Profesional e o Ministerio de Dereitos Sociais e Axenda 2030 con recomendacións para o desenvolvemento destes programas "imprescindibles para protexer do 'esquecemento estival' á infancia máis vulnerable".

Para facilitar o desenvolvemento destes programas coas garantías sanitarias fronte ao coronavirus, a guía elaborada polo Goberno aconsella ás administracións públicas e entidades organizadoras que "estuden" a utilización de centros educativos, centros cívicos, bibliotecas públicas e "todos os espazos con aforamento suficiente" para manter distancias de seguridade e condicións hixiénicas.

O alto comisionado do Goberno contra a pobreza infantil, Ernesto Gasco, alerta de "as consecuencias sen precedentes que a crise da COVID-19 terá na infancia máis vulnerable" para xustificar a "necesidade de ofrecer programas estivais que palien esta situación", xa que trala interrupción das clases presenciais en marzo, os escolares poderían pasar seis meses sen pisar unha aula ata a volta ao cole de setembro.

Gasco lembra que en España hai máis de dous millóns de nenos e adolescentes en situación de pobreza. "Esta situación viuse agravada polas consecuencias da COVID-19: o Alto Comisionado contra a Pobreza Infantil calcula que máis de tres millóns de nenos atópanse a cargo de persoas que sufriron diminucións nos seus ingresos, creando novas situacións de necesidade", asegura.

A pandemia provocou nestas familias problemas de conciliación, e a nutrición dos mozos puido empeorar, apostila o alto comisionado. Por iso, a guía elaborada polo Goberno recomenda que os programas de lecer educativo no verán ofrezan "o acceso a unha alimentación saudable, que inclúa, polo menos, a comida principal e preferentemente unha bolsa de almorzo ou cea".

TRES A CINCO SEMANAS CON CINCO HORAS DIARIAS

Tamén que teñan unha duración de tres a cinco semanas con cinco horas diarias para, ademais de facilitar a conciliación da vida familiar e laboral, asegurar "a súa efectividade pedagóxica" nos escolares. No plano educativo, a guía do Goberno propón que estes programas estivais sirvan para "compensar a prolongada etapa sen docencia presencial, sen que isto supoña unha diminución do dereito ao lecer e o esparexemento".

"Dentro do reforzo de competencias básicas, é recomendable o de competencias dixitais para reducir a brecha existente no uso de dispositivos, cun marcado carácter socioeconómico", remárcase no documento, onde tamén se aconsella "incluír profesionais de psicoloxía infantil para atender posibles casos de afeccións derivadas do confinamento ou agravadas polo mesmo".

O pasado mes de abril, o Ministerio de Educación e as comunidades autónomas acordaron que os colexios poidan abrir este verán para ofrecer clases de reforzo voluntarias aos estudantes que tiveron problemas para seguir a educación a distancia durante o confinamento pola pandemia do coronavirus.