Inditex gaña 1.549 millóns no primeiro semestre e supera os 12.800 millóns de vendas

- INDITEX

Actualizado: miércoles, 11 septiembre 2019 10:46

O grupo alcanza cifras históricas de vendas, beneficio e posición de caixa nun primeiro semestre

SANTIAGO / MADRID, 11 Sep. (EUROPA PRESS) -

Inditex obtivo un beneficio neto de 1.549 millóns de euros no primeiro semestre do seu exercicio fiscal 2019-2020 (desde o 1 de febreiro até o 31 de xullo), o que supón un aumento do 10% respecto ao mesmo período do ano anterior, segundo informou este mércores a compañía á Comisión Nacional do Mercado de Valores (CNMV).

O grupo alcanza un beneficio histórico nun primeiro semestre que recolle o impacto da Normativa NIIF 16, sen o cal se incrementou un 7%.

Así mesmo, as vendas tamén baten o seu teito histórico, ao alcanzar por primeira vez os 12.820 millóns de euros, o que supón un incremento do 7%. A tipo de cambio constante, a cifra de negocio tamén creceu un 7%.

As vendas en tendas comparables, pola súa banda, mantiveron unha vez máis, segundo a firma, o seu "firme" ritmo de crecemento e aumentaron un 5%, con incrementos positivos en todos os formatos e en todas as áreas xeográficas, e tanto en tenda como en 'online'.

Por zonas xeográficas, Europa (sen España) continúa sendo o primeiro mercado para Inditex, ao acaparar o 44,4% das vendas no primeiro semestre fiscal, fronte ao 44,2% dun ano antes, mentres que Asia e RdM supoñen o 24% das vendas, por baixo do 24,5% dun ano antes, España o 15,6% (16,1% no primeiro semestre de 2018) e América, o 16% (fronte ao 15,2% dun ano antes).

O beneficio bruto de explotación (Ebitda) alcanzou os 3.447 millóns de euros, un 47% máis, á vez que o beneficio neto de explotación (Ebit) situouse en 2.040 millóns, un 14% superior. Sen o impacto da Normativa NIIF 16, terían crecementos positivos do 8% e do 7%, respectivamente.

Inditex resaltou que a xestión se reflicte "moi especialmente" na forte xeración de caixa, que alcanza o seu máximo histórico, ao crecer un 13%, até os 6.730 millóns de euros, impulsada polo "forte" desempeño operativo e a boa evolución do circulante.

O presidente de Inditex, Pablo Isla, subliñou neste sentido "o forte desempeño operativo que implican estas cifras, con crecemento das vendas de tendas comparables, positivo en todas as cadeas e áreas xeográficas".

"E, vinculado a este crecemento, quero destacar especialmente os investimentos realizados tanto en tenda como en loxística e tecnoloxía, que son un elemento crave no desenvolvemento da nosa plataforma integrada de tendas e 'online' ao servizo do cliente", afirmou.

GASTOS BAIXO "ESTRITO" CONTROL

A marxe bruta ascendeu a 7.284 millóns de euros, un 7% superior ao do exercicio anterior, situándose no 56,8% das vendas (+12 puntos básicos), mentres que os gastos operativos mantivéronse baixo estrito control durante o semestre.

Inditex xa comezou a reportar baixo a normativa NIIF 16 que cambia principalmente o tratamento contable dos contratos de arrendamento.

Así, os gastos fixos de aluguer substituíronse na conta de perdas e ganancias por gastos de amortización e gastos financeiros, mentres que os gastos variables de aluguer permanecen na liña de gastos operativos. Eliminando o impacto da aplicación das regras de NIIF 16 no primeiro semestre deste ano os gastos operativos crecesen un 6%.

Inditex precisou que a implementación de NIIF 16 non afecta nin ao fluxo de caixa nin ao negocio, con todo, varias liñas da conta de perdas e ganancias non son comparables con respecto aos datos reportados do 2018.

O director de Relacións con Investidores, Marcos López, resaltou que estes resultados colocan a Inditex nunha posición "óptima" para aproveitar as "atractivas" oportunidades de crecemento que o grupo ten por diante.

Con respecto ao comezo do segundo semestre, as vendas en tenda e 'online' a tipo de cambio constante entre o 1 de agosto e o 8 de setembro creceron o 8%. A dirección estima un crecemento das vendas comparables de entre o 4% e o 6% en 2019. "A colección inicial outono-inverno foi ben recibida polos nosos clientes", resaltou o grupo, que realizou aperturas en 31 mercados no seu primeiro semestre fiscal, pechado con 7.420 tendas en 96 mercados, dos cales 62 tamén teñen xa oferta simultánea 'online'.

1.400 MILLÓNS DE INVESTIMENTOS.

Inditex sinalou que a cifra de investimentos ordinaria prevista para 2019 estará ao redor de 1.400 millóns de euros, principalmente pola apertura de nova superficie comercial en localizacións craves, e ha prevé un crecemento do investimento ordinario por baixo do crecemento do espazo nos próximos anos.

En liña co anunciado sobre a maior integración entre as operacións 'online' de Zara e de Zara Home, as coleccións de Zara Home estarán dispoñibles na páxina web de Zara no Reino Unido a partir do 17 de setembro. A compañía espera lanzar este programa progresivamente en novos mercados ao longo deste ano.

En agosto, Zara lanzou a venda 'online' en Bahréin, Omán, Kuwait, Qatar e Xordania e en setembro-outubro Zara farao en Sudáfrica, Colombia, Filipinas e Ucraína.

De acordo co aprobado pola última xunta de accionistas, o próximo 4 de novembro Inditex realizará o abono do dividendo ordinario complementario e o dividendo extraordinario, 0,44 euros por acción, para totalizar os 0,88 euros por acción a distribuír con cargo ao exercicio 2018 (dos cales 0,44 euros xa foron repartidos aos accionistas o 2 de maio).