Publicado 24/11/2022 20:23

A Xunta avisa: o freo en España ao AVE Vigo-Porto suporá un atraso de 3 anos respecto ao tramo luso

Reunión do Consello da Xunta.
Xunta de Galicia

   Destinará o próximo ano 5,6 millóns á mellora dos parques empresariais e á creación de novos viveiros industriais

   SANTIAGO DE COMPOSTELA, 24 Nov. (EUROPA PRESS) -

   O Goberno galego analizou un informe na súa reunión semanal no que, segundo trasladou o presidente, Alfonso Rueda, evidénciase que a falta de avances rexistrada nos trámites para impulsar a conexión ferroviaria entre Vigo e Porto suporá un atraso mínimo de tres anos nas obras en España con respecto ás do tramo portugués.

   Na rolda de prensa posterior ao Consello da Xunta, o presidente cualificou de "imprescindible" e de "oportunidade" esta conexión de alta velocidade que permitirá "reducir os tempos da viaxe" --en concreto das 2 horas e 22 minutos actuais a só 55 minutos-- e achegar "os territorios" que conforman a Eurorrexión Galicia-Norte de Portugal.

   Segundo a Xunta, o informe revela que a planificación completa presentada recentemente polo Goberno portugués para o desenvolvemento da liña ferroviaria Lisboa-Porto-Vigo acredita a necesidade urxente de contar cun compromiso equivalente por parte do Goberno de España para darlle continuidade ao Eixo Atlántico até o norte de Portugal, promovendo a conexión do tren de alta velocidade entre Vigo e O Porto.

   "En setembro o Goberno de Portugal fixo pública unha planificación de obras para impulsar a conexión ferroviaria en alta velocidade con España a través da fachada atlántica coa liña Vigo-O Porto-Lisboa", dixo Rueda, antes de engadir que a previsión do Goberno luso é comezar as obras dos tramos Lisboa-Porto e Porto-Valença "entre 2024 e 2026" para que en 2030 "estea finalizado o groso da infraestrutura".

   O informe avaliado no Consello da Xunta contrapón esta planificación co estado dos proxectos para estender en España a conexión ferroviaria do Eixo Atlántico até a fronteira portuguesa. A conclusión é que, a consecuencia do atraso acumulado e aínda que "se acelerasen moito os trámites pendentes", o tramo portugués estará concluído, como mínimo, tres anos antes que o treito galego.

TRÁMITES PENDENTES

   O presidente da Xunta repasou todos os trámites que sería precisos xa ter en marcha desde hai un ano para poder cumprir co prazo que permitiría que a parte española da conexión ferroviaria estea en 2030. Entre eles, citou a información "pública inicial, a tramitación ambiental, a redacción dos proxectos ou a licitación das obras".

   "Trámites fundamentais aos que habería que sumar despois a construción da infraestrutura, a montaxe da vía ou a electrificación e a homologación", apostilou. E engadiu que, para poder ter finalizadas as obras en territorio español á vez que a previsión do Goberno portugués, "o proxecto xa tería que estar sometido a exposición pública desde hai un ano".

SAÍDA SUR DE VIGO

   Ademais, esgrimiu que habería que investir preto de 700 millóns de euros na construción de dous tramos para prolongar o Eixo Atlántico que actualmente vai desde A Coruña a Vigo, até a fronteira portuguesa. O primeiro, tramo considerado prioritario pola Xunta, é o saída sur ferroviaria de Vigo, e o segundo a conexión entre O Porriño e a fronteira portuguesa.

   Considerando que se trata dunha actuación estratéxica tanto para Galicia como para a conexión con Portugal, a Xunta elaborou un estudo técnico e económico que acredita --sostén-- "a súa viabilidade e a súa elevada rendibilidade", pondo os datos en coñecemento do Ministerio de Transportes e Mobilidade.

   Con todo, ese departamento do Goberno de España adxudicou en agosto de 2021 un novo estudo de alternativas sobre o saída sur de Vigo que o proxecto de orzamentos estatais para 2023, cunha partida de 30.000 euros, mantén en estados moi previos ao comezo da tramitación oficial esta infraestrutura estratéxica: non conta con recursos precisos para a redacción do estudo informativo nin para o estudo ambiental.

   "A Xunta considera que é imprescindible licitar o estudo informativo e iniciar a tramitación ambiental para avanzar de forma efectiva cara á súa materialización", defendeu o presidente galego.

CUMIO IBÉRICO: UNHA "OPORTUNIDADE PERDIDA"

   Ademais, o Goberno autonómico lamenta "a oportunidade perdida" do Cumio Ibérico celebrada a principios de mes na localidade de Viana do Castelo polos Gobernos de España e Portugal para concretar os plans de futuro sobre esta liña férrea.

   Xunto coas obras en cada lado da fronteira, a Xunta tamén solicita ao Goberno de España unha planificación igual que a da Administración portuguesa.

PARQUES EMPRESARIAIS

   Noutra orde de asuntos, o Executivo autonómico acordou autorizar o cambio de titularidade a favor do Concello de Sanxenxo (Pontevedra) de tres tramos de estradas provinciais. E aprobou o proxecto das novas sendas nas PO-302 e PO-306 en Vilanova de Arousa, que suporán un investimento de case 1,3 millóns de euros.

   Así mesmo, o Consello dá Xunta tamén analizou un informe no que se plasma o compromiso do Goberno galego coa mellora dos parques empresariais da Comunidade, que recibirán, en 2023, un total de 5,6 millóns para a mellora das súas infraestruturas, servizos, e para a creación de novos viveiros industriais.

   Deste xeito, o Goberno galego prevé publicar en decembro a nova convocatoria de mellora de infraestruturas á que destinará un total de 2,1 millóns de euros.

   Esta liña ten como obxectivo dar resposta ás novas necesidades que teñen estas instalacións co obxectivo de modernizalas e ofrecer un mellor servizo para favorecer a fixación e implantación de compañías, así como promover o emprego local.

Contador