Actualitzat 30/08/2022 13:46

Albert Serra estrena 'Pacifiction': "No conec cap actor que m'interessi per rodar en castellà"

Archivo - El director de cinema Albert Serra
Pau Venteo - Europa Press - Archivo

S'estrena el 2 de setembre

MADRID, 30 ago. (EUROPA PRESS) -

El cineasta Albert Serra, que estrena la seva nova pellícula 'Pacifiction' el prxim 2 de setembre a les sales, ha assegurat que no contempla rodar en castell --el seu últim treball est rodat en francs-- perqu "no hi ha cap actor per a aix" que li interessi.

"Primer problema, els actors, perqu no en conec cap que m'interessi. Si fos una pellícula petita amb actors o no actors catalans amics meus, doncs potser sí en catal. Per en castell no conec tanta gent, no visc a Madrid...", ha explicat en una entrevista amb Europa Press.

Serra va ser l'únic representant espanyol en competició a l'última edició del Festival de Cannes amb 'Pacifiction', una histria sobre les dificultats d'un Alt Comissionat de l'Estat Francs --interpretat per Benot Magimel-- per mantenir la seguretat en una illa de la Polinsia francesa.

El director catal reconeix que, malgrat que els seus "companys de viatge" no són els del cinema espanyol, hi ha alguna cosa "reconeixible" en les seves pellícules.

"Són bastants tibants i espanyoles, no de cinema espanyol per sí d'esperit obert i eixelebrat. No sabria dir de quin tipus de cinema és, per sí té més esperit espanyol que totes aquestes pellícules espanyoles vanes que pretenen emular el cinema francs", ha assenyalat.

"Jo vaig a banda i, si la gent prefereix enquadrar-me en els xits del cinema espanyol, és el seu problema. Només penso en el que jo faig i, inevitablement, la indústria i el talent de les meves pellícules és espanyola, per el finanament és de Frana. I pel que fa al resultat, qu té de cinema espanyol?", s'ha qüestionat.

Serra ha explicat que el rodatge a la Polinsia francesa ha estat "catic, com tots" els seus. "Per és el que a mi m'agrada, el caos és una manera de mantenir la innocncia viva perqu ningú no pot estar a la seva zona de confort", ha ressaltat.

De fet, ha incidit en la seva feina amb els actors, i ha recordat a més com el rodatge es va complicar quan els primers dies va decidir canviar la protagonista perqu es va adonar "que no servia".

"Si no ests a sobre, els actors estarien tot el temps exercint control sobre la seva prpia imatge i així no sortir res brillant, sinó una cosa que només respongui a la seva poca imaginació", ha ironitzat.

La seva manera de treballar permet la improvisació, tot i que sempre amb guions "tancats i que mantenen la idea principal". "És un plaer, el guió l'escric jo i aix et dóna molta autoritat, ja que com la gent avui és incapa d'escriure dues frases perqu són mig analfabets...Si ets un escriptor de llibres avui dia ja ets un tit", ha lamentat.

L'AMENAA NUCLEAR

"El que no entén la gent és que qualsevol cosa que jo faig és una cerca formal i el tema, mgicament, es barreja amb aix. Per el que és important és el formal, per aix totes les meves pellícules tenen aquesta ambigüitat i manca de concreció ideolgica. Per és que jo treballo amb dos muntadors durant mesos i ningú es planteja si el que es diu té tal significat o és políticament correcte", ha afegit.

Per a Serra, hi ha una "lgica interna" en les seves pellícules que acaba sent similar a "escriure un llibre de poesia". Així, en el cas de 'Pacifiction', sorgeixen nombroses idees del "món d'avui", des de "la paranoia al revers del paradís, passant per la fredor d'un poder cada vegada més incomprensible".

També ha coincidit que el moment actual que es viu d'amenaa nuclear es vegi reflectit en un dels temes del seu llargmetratge. "Bé, era una excusa per parlar d'altres coses, per és que la nuclear mai se'n va anar, sempre era all, perqu tot i que l'oblidis no vol dir que hagi desaparegut", ha concls.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés