Publicat 25/01/2018 16:45

AMP.- Es redueixen a la meitat les víctimes mortals en accidents de trànsit a Barcelona

Trànsit, circulació, cotxes, cotxe, moto
EUROPA PRESS

És la xifra més baixa des de 1990, encara que augmenten els sinistres i els ferits greus

BARCELONA, 25 gen. (EUROPA PRESS) -

La xifra de víctimes mortals en accidents de trànsit a la ciutat de Barcelona s'ha reduït de 28 a 12 el 2017, si bé va augmentar la xifra total de sinistres, ha informat la regidoraa de Mobilitat, Mercedes Vidal.

En roda de premsa per fer públic el balanç d'accidentalitat de 2017, ha explicat que la xifra d'accidents que ha investigat la Guàrdia Urbana ha estat de 9.430 (l'any anterior en van ser 9.330): "Són moltíssimes, no ens ho podem permetre", ha valorat, apostant per que la xifra de morts sigui zero i per una mobilitat més pacificada.

Els morts són motoristes (7) i vianants (5): la mitjana d'edat dels vianants morts en accident de trànsit va ser de 72,8 anys, i respecte als motoristes, la mitjana va ser de 28,5.

Vidal no ha volgut ser triomfalista amb aquesta xifra de morts, malgrat ser la més baixa des de 1990, ja que ha puntualitzat que "la línia entre la vida i la mort és molt fina", i la xifra de lesionats greus i els accidents sí augmenten.

Concretament, aquest any s'han produït 241 ferits greus, dels quals un 60% eren conductors dels vehicles accidentats, augmentant un 24% respecte a l'any anterior; i els ferits lleus van passar d'11.866 a 11.924.

L'any passat 19.784 vehicles es van veure implicats en accidents de trànsit --les principals és la col·lisió per abast i la lateral--, un 9,9% més que el 2016, i per tipologia, els turismes, furgonetes i taxis representen el 52,3% del total, les motos, el 37,1% i les bicicletes, el 4,4%.

Vidal ha destacat que malgrat que cotxes i motos solament representen el 26% dels desplaçaments a la ciutat, són en el 89% dels casos els vehicles implicats en accidents, i més concretament, les motos suposen el 6,5% dels desplaçaments i en canvi el 37% dels accidents.

MÉS BICICLETES I MENYS VELOCITAT

Davant aquestes xifres, la regidora ha apostat per una ciutat més pacificada amb més presència de la bicicleta i transport públic, i potenciar una ciutat a una velocitat més lenta amb més transport públic i models de vehicles no motoritzats.

En aquest sentit, el director de Mobilitat, Adrià Gomila, ha puntualitzat que per pacificar el trànsit s'estan duent a terme moltes accions, com reduir la grandària dels carrils, reduir el nombre de carrils d'un carrer, o altres actuacions com les superilles.

ALCOHOL I FALTA D'ATENCIÓ

Sobre les causes dels accidents, les principals són la falta d'atenció, no respectar les distància i els girs indeguts, a més de que ha augmentat la presència d'alcohol i drogues en els conductors.

El comissionat de Seguretat, Amadeu Recasens, ha explicat que "l'excés de velocitat és una de les xacres" amb les quals s'enfronten, per la qual cosa han augmentat les denúncies per aquest motiu un 30%, fins a les 218.000, i ha fet una crida al civisme i la conducció responsable.

71 ZONES AMB MÉS ACCIDENTS

Recasens ha explicat que aquest 2018 la Guàrdia Urbana treballarà en 71 punts de concentració d'accidents, i ha explicat que no es tracta de punts negres sinó de zones d'especial interès pel nombre d'accidents, encara que solament representen el 9,78% de sinistres amb víctimes.

En la llista, l'encreuament amb més accidents és el d'avinguda Diagonal amb la plaça Mossèn Cinto Verdaguer; seguit de Diagonal amb Passeig de Gràcia, carrer Aragó amb Passeig de Gràcia i Diagonal amb Numància.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés