Destaca que el pacte permetr assolir "la xifra més alta en tota la histria" de docents, amb 80.000
BARCELONA, 4 set. (EUROPA PRESS) -
El conseller d'Educació de la Generalitat, Josep Gonzlez-Cambray, ha assegurat que els resultats de les proves de competncies bsiques a les escoles catalanes "no són bons" i són molt millorables, a més de la formació del professorat, i afirma que el departament est redissenyat l'oferta formativa per millorar aquests aspectes.
Ho ha dit en una entrevista al diari 'Ara', recollida per Europa Press aquest diumenge, a un dia de l'inici del curs escolar a Catalunya, i assenyala que l'impacte de la pandmia s'ha notat especialment en assignatures com matemtiques o angls, "en les quals s'ha d'estar present i fer acompanyament".
No obstant aix, ha assegurat que hi ha moltes mesures orientades al fracs escolar i que s'estan fent canvis de currículum en el sistema educatiu per transformar-lo i "ensenyar d'una manera diferent a com s'ha fet fins ara".
Ha afirmat estar satisfet del pacte al qual van arribar dijous passat amb els sindicats docents per reduir una hora lectiva de primria i secundria a partir del gener del 2023, i destaca que aquest curs escolar comena sense mesures contra la covid-19 i "amb moltes novetats i trasformaciones educatives estructurals que són bones per a l'alumnat".
ACORD "HISTRIC" AMB ELS SINDICATS
Pel conseller, aquest acord és "histric perqu fa més de 20 anys que no hi havia cap acord amb tots els representants sindicals de la taula sectorial i perqu permetr que a partir de l'1 de gener el sistema educatiu catal tingui la xifra més alta en tota la histria del nombre de mestres i professors", amb 80.000 docents.
També ha assegurat que hi ha dileg amb els docents i les direccions dels centres: "El que no poden dir és que hem pres decisions sense parlar. Els fets ho desmenteixen".
REIVINDICACIONS SINDICALS PRIORITRIES
Preguntat per quina de les reivindicacions sindicals és prioritria ara, ha assenyalat la reducció de les rtios, l'increment de professionals d'atenció educativa i l'estabilització de les plantilles, entre d'altres, i recalca que "més de la meitat de les reivindicacions" s'aconseguiran durant aquest curs 2022-2023.
Ha assegurat que totes les decisions adoptades per la Conselleria s'escullen basant-se en l'impacte que tindran en l'alumnat, i ho ha exemplificat amb la gratutat de P-2, la lluita contra la segregació escolar i l'increment de l'aposta per la formació professional.
25% DE CASTELL I SISENA HORA A LA CONCERTADA
Cambray ha defensat que la seva decisió de no aplicar el 25% de castell a les aules és "grcies a una resposta de país, grcies al mxim consens social, polític i pedaggic".
També ha dit ser contrari al fet que els alumnes de la concertada tinguin ara una hora de classe més al dia que els de la pública i prefereix que hi hagi "les mateixes condicions i les mateixes regles de joc per a totes les escoles finanades amb fons públics".