BARCELONA, 23 oct. (EUROPA PRESS) -
La Fundació Barcelona Comerç, que agrupa 16 dels principals eixos comercials de la capital catalana, ha mostrat aquest dimecres el seu desacord amb el nou horari de futbol televisat, ja que els resta vendes.
En un comunicat, la fundació ha considerat "un greuge" la programació de partits a les 16.00 hores o a les 18.00 dels dissabtes a la tarda, una franja en què les botigues estan obertes i reben bona part dels compradors del cap de setmana.
Per a l'entitat, el fet que l'oferta televisiva de partits de dissabte s'allargués de les 16.00 hores fins a passades les 21.00 "ha provocat un descens de clients, el qual s'estima que serà igual o més important dissabte que ve", coincidint amb el Barça-Madrid de les 18.00 hores.
Els horaris del futbol comporten polèmica a la ciutat, sobretot després que l'Ajuntament decidís no ampliar una hora més el Metro en les nits amb partit al Camp Nou malgrat que acabi massa tard com perquè els assistents tornin a casa en suburbà.
L'alcalde, Xavier Trias, havia enviat fins i tot cartes a la Federació Espanyola de Futbol per avançar l'horari de partits que comencen fins i tot més tard de les 22.00 hores, i ha plantejat a la federació i als clubs que sufraguin el cost d'ampliar el Metro: 30.000 euros per hora.