Publicat 08/06/2017 17:04

Creix un 2,6% la inversió publicitària en la ràdio catalana

BARCELONA, 8 juny (EUROPA PRESS) -

La inversió publicitària en la ràdio de Catalunya ha augmentat el 2016 un 2,6%, passant dels 47,1 milions d'euros als 48,3, segons l''Informe de la situació de la ràdio a Catalunya (2007-2016)' de l'Associació Catalana de Ràdio (ACR).

Malgrat l'increment de la inversió publicitària, que creix per tercer any consecutiu, la xifra queda lluny dels 75,4 milions d'euros registrats el 2007, ha informat aquest dijous l'ACR en un comunicat.

El president de l'ACR, Robert Serentill, ha valorat l'augment, i l'autor de l'estudi i president de MediaHotLine, Enric Yarza, ha destacat que la ràdio catalana capta un 13,9% del total de la inversió publicitària en els mitjans catalans.

L'estudi afirma que la crisi ha tingut un impacte negatiu en el repartiment de la publicitat per províncies, ja que Barcelona s'emporta el 86,5% del total invertit per anunciants, seguit de Tarragona, amb el 6,1%; Girona, amb un 4,5%, i Lleida, un 2,8%.

La ràdio generalista suposa el 61,9% del total invertit i la temàtica el 38,1%, i Serentill ha assegurat que l'ACR treballa per continuar augmentant la quota publicitària del sector.

L'audiència de la ràdio a Catalunya se situa en el 60% de la població, la qual cosa suposa 4,4 punts més que fa deu anys, quan es van començar a elaborar els informes, i té més de quatre milions d'oïents, dels quals tres han escoltat algun dels programes en català de les diferents cadenes.

De les 778 freqüències legals planificades en l'espectre radioelèctric, el 25% són emissores del sector privat, xifra que es manté en les mateixes proporcions que altres anys.

DESCENDEIXEN LES EMISSORES IL·LEGALS

L'ACR ha comptabilitzat 116 emissores il·legals, que emeten sense llicència, sobretot a les capitals de província, una xifra que suposa un 8% menys que l'any anterior, quan eren 127.

A l'abril del 2017, les diferents cadenes i emissores de ràdio privades a Catalunya donaven treball a 587 persones, un 67% laborals i un 33% col·laboradors, la qual cosa suposa un increment del 21% respecte del 2015, el pitjor registre en ocupació a causa de la crisi.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés