Publicat 14/02/2018 18:12

FORTA vol obligar les plataformes de distribució de continguts a incloure els seus canals "sense restriccions"

Jesús López Cabeza
FORTA

MADRID, 14 febr. (EUROPA PRESS) -

El president de la Federació d'Organismes d'Radio i Televisió Autonòmics (Forta), Jesús López Cabeza, ha defensat la necessitat que les plataformes de distribució de continguts audiovisuals "estiguin obligades a incorporar tots els canals públics autonòmics --principals i secundaris-- en condicions òptimes i sense restriccions" per als operadors de Televisió Digital Terrestre (TDT) que faciliten continguts "amb accés lliure i gratuït".

"Els usuaris han de poder accedir i trobar les nostres emissions també a través d'aquestes plataformes", ha manifestat en una entrevista publicada aquest dimecres 14 de febrer el president de torn de FORTA --en el càrrec des de gener d'aquest any 2018--, i director general de la Corporació Aragonesa d'Radio i Televisió (CARTV).

En aquest sentit, López Cabeza ha explicat que les xarxes socials "s'estan convertint en una de les principals vies d'accés" a les notícies en línia, i ha afegit que la informació és "clau" per a l'interès dels ciutadans, la qual cosa "ha deslligat una carrera entre les principals plataformes de xarxes socials per fer-se amb els continguts i controlar-ne la distribució".

En aquest context, el president de FORTA ha apostat per "definir molt bé" quin és la relació dels mitjans de comunicació amb les xarxes socials, i ha apuntat que seria "preocupant" que les xarxes socials i les plataformes tecnològiques de distribució de continguts "arribin a imposar el seu model".

"L'accés als nostres continguts, i la seva visibilitat, no hauria de quedar en les seves mans. No estaria bé entrar en un escenari en què les xarxes socials prenguessin decisions crucials sobre els continguts que ens corresponen als mitjans de comunicació", ha assenyalat, per després demanar al regulador que "estigui atent i vetlli" pels interessos dels usuaris.

POSTVERITAT O DESINFORMACIÓ

D'altra banda, López Cap s'ha referit al fenomen de la postveritat o desinformació, i ha afirmat que, davant d'"aquest riu regirat de mitges veritats", els mitjans públics han d'actuar com a "antídot".

"I el camí és la pluralitat, un concepte que està en l'ADN dels mitjans públics. Nosaltres garantim que totes les opcions polítiques puguin transmetre i fer arribar les seves idees al conjunt de la ciutadania", ha subratllat.

Respecte als reptes als quals s'enfronten els mitjans públics autonòmics, el president de FORTA ha assenyalat "la fragmentació i la multiplicació" de l'oferta de continguts audiovisuals, davant la qual han de "fer valer" la connexió emocional, proximitat i proximitat que ofereixen.

López Cabeza ha assegurat que afronta la seva Presidència de FORTA "amb il·lusió i esperança" i ha assegurat que li "encantaria poder aconseguir avanços en qüestions claus" per a les cadenes autonòmiques com el desenvolupament conjunt d'aplicacions a través de la tecnologia de televisió connectada HBBTV o la participació en plataformes de distribució de continguts. Finalment, ha insistit que el "problema més apressant" que tenen els mitjans públics autonòmics és el del finançament.

"Necessitem un marc financer estable per garantir un servei de qualitat per als nostres territoris. I en aquest sentit, confio que siguem capaços de resoldre el conflicte sorgit amb l'Agència Tributària entorn de la nova interpretació de la declaració de l'IVA. Ens juguem la nostra supervivència com a mitjans de comunicació", ha conclòs.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés