Actualitzat 14/06/2022 16:35

El Govern limitarà els camions a l'hora d'avançar, demanarà abaixar la velocitat i instal·larà grues a l'AP-7

El conseller d'Interior de la Generalitat, Joan Ignasi Elena
DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS

També dotarà de carrils addicionals diversos trams de l'autopista

BARCELONA, 14 (EUROPA PRESS)

El conseller d'Interior de la Generalitat, Joan Ignasi Elena, ha anunciat un conjunt de mesures per pal·liar les greus congestions registrades a l'autopista AP-7 a Catalunya com limitar la circulació dels camions per la dreta i a 80 quilòmetres per hora al tram sud de dos carrils, i al tram central els dies previs a un festiu des de les 17 hores, demanar abaixar la velocitat a 110 i instal·lar carrils addicionals i velocitat variable.
 
Ho ha dit en la roda de premsa posterior a la reunió del Consell Executiu, al costat de la portaveu del Govern, Patrícia Plaja, en la qual ha assegurat que també han demanat a la Direcció General de Trànsit (DGT) reduir la velocitat màxima permesa a 110 quilòmetres per hora a l'AP-7 per millorar la fluïdesa de la circulació, i a 100 quilòmetres per hora en trams on es registra més accidentalitat.
 
Elena ha explicat que a partir del pont de Sant Joan, des del 23 de juny, entrarà en funcionament un sistema de grues a diferents punts estratègics de l'AP-7 per retirar vehicles accidentats "amb celeritat", i s'anirà incorporant progressivament a la resta de carreteres catalanes, després que diversos episodis d'accidents i avaries han derivat en cues quilomètriques.
 
Respecte a la mobilitat dels camions, també en restringirà la circulació els dissabtes de 10 a 14 hores i els diumenges de 17 a 22 hores durant tots els caps de setmana de juliol i en dates d'especial intensitat de la mobilitat.
 
El conseller ha explicat que han dotat l'AP-7 amb carrils addicionals els caps de setmana, un carril addicional a la C-32 nord de Sant Andreu de Llavaneres fins a Montgat (Barcelona), i un nou carril addicional entre Parets del Vallès i Sant Celoni (Barcelona) "per resoldre les retencions a la Roca del Vallès" (Barcelona).
 
També treballen amb la Direcció de Mobilitat i Transport del Govern amb un pla d'aparcaments per a transportistes que garanteixi el descans a diferents punts de l'AP-7; licitar i engegar els projectes per instal·lar sistemes de velocitat variable a l'AP-7 centre --entre Santa Perpètua i el Papiol (Barcelona)--, a l'AP-7 nord --entre Sant Celoni i la Roca del Vallès (Barcelona)--, i a la C-33 --entre Parets i el nus de la Trinitat (Barcelona)--.

ACCIDENTALITAT I "SATURACIÓ" A L'AP-7

Elena ha lamentat que aquest any han perdut la vida 74 persones a les carreteres catalanes --14 de les quals a la carretera AP-7--, i que el principal objectiu de la Conselleria és reduir l'accidentalitat.
 
Ha assegurat que hi ha un problema de "saturació" a l'AP-7, i que s'han de buscar solucions i alternatives com ampliar l'enllaç d'aquesta autopista amb la carretera A-2 a Martorell (Barcelona) o aplicar un tercer carril a l'AP-7 a Tarragona.
 
Segons el conseller, el límit a determinades zones de l'AP-7 és de 5.200 vehicles cada hora, però a la zona de Montmeló (Barcelona) hi ha un 40% més de vehicles, i a la zona de Vilafranca del Penedès (Barcelona) un 55% més.

"MANCANCES CRÒNIQUES"

Així mateix, ha fet una crida a les autoritats a resoldre les "mancances cròniques vinculades al transport públic", i ha instat el Govern central a fer les inversions i els enllaços de carreteres que es van comprometre fer.
 
"Això, senyors del PSOE, el PSC i el Ministeri es diu Rodalies. És l'única alternativa real viable a una alternativa al transport de vehicles en la mobilitat obligada. Falten enllaços a l'AP-7 que fa temps que s'havien de fer i no es fan. Es tracta d'invertir en allò que un es compromet", ha resolt.
 
Elena ha assegurat que el Govern central ha incomplert sistemàticament amb les infraestructures de Catalunya, i que l'anunci d'una inversió de 78 milions d'euros a l'AP-7 és "un pegat" que no resoldrà cap de les mancances estructurals de la via.
 



www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés