Publicat 25/05/2022 17:49

María Pagés estrena al Liceu l'espectacle 'De Scheherazade a Yo, Carmen' sobre la por

La ballarina i coregrafa María Pagés al Gran Teatre del Liceu
LICEU

Arriba després de la concessió del Premi Princesa d'Astúries de les arts

BARCELONA, 25 maig (EUROPA PRESS) -

La ballarina i coregrafa María Pagés, Premi Princesa d'Astúries de les arts 2022, i el director El Arbi El Harti estrenen al Gran Teatre del Liceu de Barcelona la pea de flamenc contemporani 'De Scheherazade a Yo, Carmen', inicialment prevista com una revisió de 'Yo, Carmen' i que gira al voltant de la "por a l'avenir".

Sobre l'obra, que es podr veure del 27 de maig al 3 de juny i que és coproducció de la companyia de Pagés, el Liceu i l'Abu Dhabi Festival, El Harti ha subratllat en una roda de premsa aquest dimecres que "la por est condicionant tothom i segrestant l'avenir de la humanitat", per la qual cosa ha dit que és el moment de les reivindicacions com a societat des d'un punt de vista humanista.

Ha remarcat que l'espectacle té influncia de la situació actual, ha explicat que l'anterior 'Yo, Carmen' es va concebre en una era prvia al 'mee too', i ha subratllat que ara s'est en un moment d'una "regressió enorme" en la societat en diversos aspectes.

La proposta est formada per 11 quadres amb coreografies en les quals participen 11 'bailaoras' --amb Pagés-- i set músics en directe, i Pagés ha assenyalat que va néixer com una revisió de 'Yo, Carmen', a la qual hi ha picades d'ullet, per que la pandmia va fer que Scherezade prengués protagonisme i acabés sent una creació absoluta.

El Arbi El Harti ha assenyalat que aquesta pea és "filla de la pandmia", en la qual aquest personatge collectiu format per 11 dones utilitzen el moviment com a paradigma de reflexió sobre la por com a element vertebrador.

Pagés ha explicat que el procés de creació ha estat complicat, per que arriben "pletrics, amb moltes ganes", i que l'esfor ha valgut la pena perqu el flamenc tingui el lloc que li correspon.

"MITJ DE TRANSFORMACIÓ"

La 'bailaora' ha dit que l'espectacle mostra una invocació a la paraula com a "mitj de transformació" del món, i ha subratllat que en l'espectacle s'intenta sintetitzar diversos mites femenins, des de Scheherazade a Medea, passant per Safo i Bernarda Alba.

Amb la pea, Pagés i El Harti exploren la tradició flamenca i pretenen aprofundir en la realitat polidrica de les dones amb una reflexió coreogrfica que busca la descodificació dels estereotips que s'han creat posant sobre l'escenari una dona lliure i sense pors.

María Pagés, que ha dit que es pren el seu Premi Princesa d'Astúries com un reconeixement al flamenc, ha subratllat la necessitat de més espais per a la creació a la dansa.

La música de 'De Scheherazade a Yo, Carmen' recorre un dileg sincrtic entre la música clssica i flamenca, interpretada per un quartet de corda i percussió, acompanyat per dues veus flamenques.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés