Publicat 27/02/2018 16:09

El Primavera Sound supera el milió d'euros de beneficis i reparteix dividends

El Festival Primavera Sound 2017
EUROPA PRESS

Es planteja allargar dates i demana augmentar aforament fins els 63.000 visitants

BARCELONA, 27 febr. (EUROPA PRESS) -

El festival de música independent Primavera Sound ha disparat els seus beneficis un 63% fins als 1.170.169,02 euros durant l'exercici tancat a 30 de juny de 2017, respecte als 715.685 de l'any anterior, segons recull l'Informe de Gestió 2016-2017 de la societat limitada consultat per Europa Press.

Per primera vegada el certamen musical fundat el 2001 va aconseguir beneficis que van superar el milió d'euros, la qual cosa ha permès pagar un dividend de 400.000 euros als socis impulsors: Murmur-Town Produccions (Gabriel Ruiz i Sonia Quesada), Nicolás Soler, Alberto Guijarro i Alfonso Llança, ha publicat aquest dimarts el diari 'Expansión'.

A data de 30 de juny de 2017, l'informe de gestió constata un augment de les xifres de negoci en gairebé tots els fronts amb la millora del resultat de l'empresa i la realització d'inversions estratègiques per consolidar la bona situació del festival.

La xifra neta de negoci ha estat de 14.831.102,33 euros, la qual cosa representa un augment del 13,23% respecte a l'exercici anterior, i cal tenir en compte que l'esdeveniment ha generat uns ingressos nets de 14.185.480, euros i el resultat d'explotació (ebitda) ha estat d'1.100.972,42 euros.

El festival, que l'any passat va batre el rècord de 200.000 visitants amb un cartell protagonitzat per Arcade Fire, Bon Iver i The XX, va esgotar a principis de maig les entrades d'un sol dia, i va sumar un nou escenari de música electrònica (Primavera bits).

MÉS INTERNACIONALITZACIÓ

Destaca la tendència de la internacionalització, accentuada per la presència de visitants de 134 països diferents, entres els quals destaquen Espanya, Gran Bretanya, Itàlia, França, EUA, Irlanda, Alemanya, Bèlgica, Noruega i Israel en els deu primers llocs i sumant el 84% de les vendes.

El creixement del públic britànic va ser d'un 17% respecte a l'edició anterior, la qual cosa eleva al 25% la presència d'abonats anglesos, solament superats per Espanya (36%).

CREIX UN 25% EL PATROCINI

El festival també ha destacat un augment d'ingressos en concepte de patrocini directe amb una xifra de 3.360.338 euros (+25%), de la mà de la cervecera Heineken i de l'automobilística Seat.

La seva situació financera ha millorat de "forma significativa", ja que el deute a llarg termini ha disminuït de 929.891 a 323.642 euros, ressalta el document.

NO DESCARTA UNIR-SE A MARQUES INTERNACIONALS

De cara al futur, el festival es planteja ampliar dates de durada, i ha sol·licitat al consistori augmentar l'aforament total del recinte del Fòrum per aconseguir els 63.000 visitants, respecte als 58.000 actuals.

"La internacionalització i globalització de les empreses dedicades als festivals musicals és imparable i no pot descartar-se la seva agrupació en marques internacionals, evolució a la qual Primavera Sound estarà molt atenta per posicionar-se de la manera més profitosa possible", recull a l'informe.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés