Publicat 16/04/2023 11:10

Silvia Sesé (Anagrama) vol superar el 33% de facturació obtinguda a Llatinoamrica el 2022

La directora editorial d'Anagrama, Silvia Sesé, posa per a Europa Press a Barcelona
EUROPA PRESS

Crear la collecció Fundación Feltrinelli-Archivo Anagrama amb els fons de l'arxiu

BARCELONA, 16 abr. (EUROPA PRESS) -

La directora editorial d'Anagrama, Silvia Sesé, ha situat entre els seus objectius superar el 33% de la facturació que el segell va obtenir a Llatinoamrica el 2022, on vol "continuar estant i creixent" en presncia i en autors, una tasca iniciada els anys 90 pel fundador, Jorge Herralde.

En una entrevista d'Europa Press, ha detallat que un altre 60% del facturat el 2022 provenia de vendes a Espanya i el 7% restant, dels eBooks i audiollibres.

Sesé és optimista sobre el segell, que del 2019 fins al 2022 va incrementar en un 19% les vendes a Espanya, un 12% a Llatinoamrica i un 20% en suports digitals.

La seva intenció és "donar-li continutat a un segell tan icnic com Anagrama perqu continu sent referent en la literatura del món en espanyol" amb propostes interessants i arriscades que no segueixin les dinmiques del mercat, reivindicant els autors emblemtics de l'editorial sense deixar d'apostar pel talent emergent i nous relats que abordin temes contemporanis.

Per ella, aquesta doble aposta pels autors consolidats i els emergents es reflecteix en l'oferta d'Anagrama pel dia de Sant Jordi: proposar títols des de la novella de la reconeguda Imma Monsó 'La mestra i la Bstia' fins a 'Consum preferent', debut novellístic de la jove Andrea Genovart.

POLÍTICA D'AUTOR, "OBSESSIÓ" D'HERRALDE

També treballa perqu Anagrama sigui referent de les noves generacions i per mantenir la política d'autor, "una obsessió" des que Herralde la va fundar el 1969, i que consisteix a incorporar autors al catleg pel seu estil i no només per una obra: per Sesé, és una aposta característica del segell i dona els seus fruits, com el cas de Rafael Chirbes.

Amb referncia a l'estat del sector editorial, considera que les lletres van sortir enfortides de la pandmia i que actualment existeix una tendncia a l'ala de l'autoficció i de la literatura del 'jo', i ha afegit que "en la diversitat d'autors, estils i editorials hi ha un valor".

També ha parlat dels arxius d'Anagrama, que contenen primeres edicions i correspondncia dels últims 50 anys que es quedaran a Barcelona com va anunciar Herralde al gener: s'estan organitzat els documents datats del 1969 al 2000, i la seva intenció és publicar alguns d'aquests textos perqu "no sigui un racó de records, sinó que tingui vida".

Amb aquest objectiu, impulsar la collecció Fundación Feltrinelli-Archivo Anagrama, que publicar el segon semestre correspondncia entre el fundador i l'assagista alemany Hans Magnus Enzensberger, "amic d'Herralde i un dels intellectuals més interessants del segle passat", mort al novembre.

REVISIÓ I MODIFICACIÓ DE CLSSICS

En ser preguntada per la revisió dels clssics a la recerca d'all políticament correcte, com el recent cas de Roald Dahl, Sesé ha respost que en la literatura infantil "és una prdua absoluta intentar adequar a la sensibilitat d'avui alguns textos".

Ha afegit que, deixant de costat l'experincia educativa, la modificació dels clssics i "el políticament correcte és perjudicial" per a l'experincia literria, perqu la lectura ha d'impactar, ser auda i mantenir l'atenció del lector.

ADEQUAR-SE ALS LECTORS

Ha situat entre els reptes del sector adequar-se als nous lectors, determinar "el paper de l'editor en un món molt democratitzat", calcular l'impacte de la creixent presncia de la intelligncia artificial i treballar a diferenciar-se davant tanta oferta.

Per afrontar-ho, ha demanat que les administracions impulsin una "política de deb, seriosa, de suport a tot el sector del llibre, constant i amb plans" d'ajudes per enfortir i establir dileg amb tota la cadena de valor del llibre, més enll d'anuncis i campanyes promocionals, ha dit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés