Actualitzat 18/12/2023 16:09

Simó demana que la reunió amb els grups arran de l'informe PISA no sigui l'"enèsima" sense resultats

La consellera d'Educació de la Generalitat, Anna Simó (e), en la Comissió d'Educació del Parlament
PARLAMENT

Afirma que la Generalitat destina 5.727 euros per alumne aquest curs

BARCELONA, 18 des. (EUROPA PRESS) -

La consellera d'Educació de la Generalitat, Anna Simó, ha considerat que la reunió de treball amb els presidents dels grups parlamentaris sobre l'educació, anunciada pel president de la Generalitat, Pere Aragonès, després de l'informe PISA del 2022, és una oportunitat i ha instat a "no fer l'enèsima reunió que no tingui resultats".

"Crec que ara tenim una oportunitat perquè sigui un debat de país. Si volem que tingui bons resultats ha de tenir rigor, tenir clar el diagnòstic i fer camí", ha remarcat aquest dilluns durant la seva compareixença en la Comissió d'Educació del Parlament.

Ha afirmat que en les proves de competències bàsiques a Catalunya del 2023 s'ha vist els "primers brots verds" de millora dels resultats dels alumnes catalans i de recuperació de la tendència a la baixa, i confia que això es repetirà en futures avaluacions.

Sobre l'informe PISA, la consellera ha indicat que la diferència de resultats entre alumnes estrangers i nadius de Catalunya "no és de les més altes i que està en la mitjana" de la resta de comunitats autònomes, i ha indicat que els últims anys ha augmentat l'alumnat estranger.

En aquest sentit, ha dit que més del 30% de l'alumnat immigrant a Catalunya fa menys de dos anys que està en el sistema educatiu català, i s'ha mostrat convençuda que en les pròximes proves "aquest alumnat estarà més adaptat a les dinàmiques d'un sistema diferent d'on venia".

SITUACIÓ SOCIOECONÒMICA

Simó ha assegurat que la situació socioeconòmica familiar és el "factor que té més impacte, molt més que l'origen", en els resultats dels alumnes, i que hi ha correlació entre l'alumnat més desfavorit i els baixos resultats, a diferència d'estudiants d'un entorn més acomodat.

A més a més, ha constatat que "quan millora la puntuació mitjana global encara millora més per a l'alumnat més desfavorit i el que ha tingut menys èxit escolar" i creu que això mostra una millora en l'equitat del sistema educatiu.

Ha defensat que el sistema educatiu pot millorar "de manera bastant ràpida" si es prioritza combatre la segregació escolar i la pobresa infantil.

Simó ha explicat que en aquest curs 2023-2024 la Conselleria destina 5.727 euros per alumne, de manera que incrementa la inversió pel que fa al curs passat (4.635 euros) i els anteriors (el 2021-2022 era de 4.331 i el 2020-2021 de 4.309), i que està "focalitzada" en els centres d'alta complexitat i els alumnes que tenen més necessitats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés