Actualitzat 07/09/2016 17:02

57 milions de nens no tenen accés a l'educació primària, segons Save the Children i World Vision

Niños, infancia, pobreza infantil, colegio
SAVE THE CHILDREN

MADRID, 7 set. (EUROPA PRESS) -

Uns 57 milions de nens a tot el món no tenen accés a l'educació primària segons dades del 2015 i un total de 250 milions no estan aprenent les habilitats bàsiques de lectura, escriptura i matemàtiques tot i que la meitat han assistit a l'escola almenys quatre anys, segons dades de la Unesco.

Així ho han recordat les organitzacions Save the Children i World Vision, amb motiu de la celebració del 50è aniversari del Dia Internacional de l'Alfabetització aquest dijous 8 de setembre, i alhora han advertit que per garantir l'educació inclusiva i de qualitat per a tots i promoure l'aprenentatge permanent, "els líders mundials han de centrar-se un altre cop en el paper de l'educació en la reducció de la pobresa".

En aquest sentit, les organitzacions consideren que convé assegurar-se que "els nens no només acudeixin a l'escola, sinó que estan aprenent quan arriben allà" perquè, segons la seva opinió, l'alfabetització "desbloqueja el potencial humà i és la pedra angular del desenvolupament" el que condueix a "una millor salut, millors oportunitats de feina, i societats més segures i estables".

Des del 2011, World Vision i Save the Children treballen en un programa d'alfabetització infantil per millorar les habilitats de lectura i escriptura d'1,5 milions de nens a 17 països d'Àfrica subsahariana i l'Àsia meridional.

El projecte s'implementarà en un total de 27 països el 2017. "Llegir és el que més m'agrada", afirma Sakhi, de 8 anys, i alhora assegura que també li agraden les activitats en les quals dibuixa o escriu alguna cosa que hagi après en el grup de lectura. "Ens ho vam emportar a casa i ho vam guardar en els nostres racons de lectura", explica.

Segons han donat a conèixer les ONG, la posada en marxa d'aquest programa ha donat importants resultats en comunitats de Ghana i Senegal. Així, a Ghana, s'ha constatat un augment del 34% en la presència de llibres de text a les llars dels joves que estudien, un 50% més que a les llars dels nens que encara no participen.

A més, el 60% dels estudiants dels programes d'alfabetització eren lectors amb un alt nivell de comprensió, respecte del 19% dels nens que no estan en el programa i comprenen el contingut dels textos que llegeixen.

Al Senegal, segons han detallat, un estudi mostra que els estudiants del programa podrien identificar correctament el 64% del que llegeixen, mentre que els seus companys identifiquen el 45% de les paraules.

"Com a ONG, acadèmics, organismes governamentals i socis, hem de seguir treballant en alfabetització doncs és d'importància vital en la vida d'un nen i el canvi dramàtic que pot tenir al camí que presa un nen al camí cap a l'èxit. L'educació i l'alfabetització han de ser la base sobre la qual construïm per assegurar que tots els nens viuen la vida en tota la seva plenitud", han destacat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés