Publicat 23/04/2015 13:03

Un vol de prova farà el maig un simulacre del 4U9525 de Germanwings per avançar en la investigació

Germanwings
CEDIDA

L'anàlisi de les caixes negres avala la intencionalitat del copilot

BERLÍN, 23 abr. (EUROPA PRESS) -

Un vol de prova farà a finals de maig un simulacre del vol 4U9525 de Germanwings, que es va estavellar als Alps francesos, amb l'objectiu de reproduir els paràmetres del vol i poder avançar en les investigacions.

Així es realitzarà un simulacre per analitzar els paràmetres tècnics durant les últimes 25 hores de trajecte, com ara la velocitat, l'altitud i la manera de pilotatge.

Aquest dijous es complirà un mes del tràgic accident del vol que cobria la ruta Barcelona-Düsseldorf i en què van morir 150 persones (sis membres de la tripulació i 144 passatgers), entre els quals figuren 50 espanyols i 67 alemanys.

A l'avió, també viatjaven britànics, mexicans, japonesos, belgues, argentins, israelians i estatunidencs, entre d'altres nacionalitats.

El ministre de Transport alemany, Alexander Dobrindt, va comparèixer aquest dimecres en una sessió a porta tancada davant de la Comissió de Transports del Parlament alemany, al costat del president executiu de Lufthansa, Carsten Spohr.

INFORME PROVISIONAL AL JUNY

El titular alemany de Transport va indicar que l'aclariment de l'accident portarà el seu temps, tot i que va avançar que a principis de juny s'hauria de publicar ja un informe provisional sobre l'accident, informa el diari 'Berliner Zeitung'.

Dobrindt, qui va comparèixer davant dels mitjans després de fer-ho al Bundestag, va assenyalar que després de l'avaluació detallada de la caixa registradora de veus en cabina (VCR) i del registrador de dades de vol (FDR) tot apunta a la intencionalitat del copilot de l'aeronau, Andreas Lubitz, d'estavellar l'avió.

Per la seva banda, el presidente executiu de Lufthansa, Carsten Spohr, ha informat al citat diari alemany que uns 60 patòlegs estan treballant en la identificació de les víctimes.

Per a la companyia el més prioritari en aquest moment és atendre les famílies de les víctimes. Spohr va dir davant dels mitjans que la companyia "ha viscut quatre setmanes en situació d'estat d'excepció".

Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) va confirmar la reserva de 300 milions de dòlars (279 milions d'euros) per cobrir les indemnitzacions a les famílies, tot i que s'analitzarà cas per cas.

TOT APUNTA AL COPILOT

El fiscal de Marsella, encarregat del cas de l'accident de l'avió de Germanwings, Brice Robin, va acusar el copilot de l'aeronau, Andreas Lubitz, d'haver provocat deliberadament que l'avió s'estavellés.

Segons va revelar la Fiscalia de Düsseldorf, que va escorcollar el pis d'Andreas Lubitz, aquest va ser "suspès durant mesos" per Lufthansa en la seva etapa de formació el 2009 i tenia un historial de depressió per "una crisi existencial", i fins i tot un informe de baixa a casa seva per al dia en què es va produir l'accident.

Lubitz, de 29 anys, va informar el 2009 l'escola de pilots de Lufthansa d'"un episodi previ de depressió severa", que el va obligar a interrompre la seva formació durant diversos mesos.

Després de completar la seva instrucció, el copilot va rebre el certificat mèdic que va confirmar la seva aptitud per volar. Segons va revelar la Fiscalia de Düsseldorf, tenia un informe de baixa a casa seva per al dia en què es va produir l'accident i un historial de depressió per "una crisi existencial".

La catedral de Colònia (Alemanya) va acollir divendres passat un acte ecumènic per homenatjar les 150 víctimes del vol de Germanwings Barcelona-Düsseldorf que es va estavellar als Alps francesos.

A Espanya, el Govern central treballa en l'organització d'un funeral institucional en record de les víctimes previst per a dilluns que ve, 27 d'abril.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés