Publicat 14/06/2023 14:03

Brussel·les acusa Google de falsejar la competència del mercat de les tecnologies de publicitat en línia

Archivo - La vicepresidenta de la Comissió Europea encarregada de Competncia, Margrethe Vestager
Lukasz Kobus/European Commission / DPA - Archivo

BRUSSELLES, 14 juny (EUROPA PRESS) -

La Comissió Europea ha acusat aquest dimecres Google d'abús de posició en el mercat de tecnologies de la publicitat en línia, que es fan servir per ampliar l'abast de campanyes i mesurar audincies (o 'adtech'), falsejant la competncia amb altres operadors, editors i anunciants, i ha apuntat com una possible solució que el gegant tecnolgic cedeixi part del negoci en aquest sector.

"Si arribem a la conclusió que Google va actuar de manera illegal, la Comissió podr exigir que es desempallegui de part dels seus serveis", ha indicat en una conferncia de premsa a Brusselles la vicepresidenta de l'executiu comunitari encarregada de Competncia, Margrethe Vestager, després d'advertir que no n'hi haur prou amb el compromís de l'empresa de canviar aquestes prctiques.

Google exerceix un paper d'intermediari entre editors i anunciants que recorren a eines o programes 'adtech' per situar en temps real les seves campanyes en línia grcies als serveis per comprar espais ('Google Ads' i 'DV 360'), a un servidor publicitari per a editors ('DoubleClick for publishers') i a la plataforma d'anuncis 'AdX'.

Amb aquest plec de crrecs, Brusselles acusa Google, que també explota YouTube o Android, d'"afavorir els seus propis serveis de tecnologies publicitries en línia en detriment d'altres prestadors de serveis de tecnologia publicitria, anunciants i editors de la competncia.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés