Publicat 02/06/2016 10:13

EgyptAir va registrar 3 avisos d'anomalies a bord en vols 24 hores abans de l'accident

Restos del avión de EgyptAir
FUERZAS ARMADAS DE EGIPTO

MADRID, 2 juny (EUROPA PRESS) -

L'avió d'EygptAir, que el passat 19 de maig es va estavellar al Mediterrani quan realitzava la ruta entre París i el Caire amb 66 persones a bord, havia registrat tres avisos d'anomalies a bord en tres escales diferents en les 24 hores prèvies a l'accident.

Segons informació recollida per la cadena francesa France3, l'avió hauria hagut de fer mitja volta i fer un aterratge forçós en un mínim de tres ocasions.

Durant cadascuna de les diferents rotacions que va haver de fer l'aparell entre el 18 i el 19 de maig, els sistemes d'alerta van advertir d'una anomalia a bord, poc després d'enlairar-se de tres aeroports als quals l'EgyptAir havia fet escala.

En cadascuna d'aquestes ocasions, es va haver de portar a terme una verificació tècnica en terra, totes elles finalment negatives, per la qual cosa l'avió va poder finalment prendre el vol i continuar la seva ruta.

Aquestes dades se senyalitzen a través d'un sistema anomenat ACARS, un dispositiu que registra els missatges codificats entre l'aparell i el terra en el transcurs del vol. Aquest sistema hauria detectat diversos incidents tècnics a bord, tot i que encara no se sap la seva naturalesa.

L'avió va desaparèixer dels radars el passat 19 de maig poc després d'entrar a l'espai aeri egipci, procedent de la capital francesa. Si bé ja s'han recuperat algunes de les restes de l'avió, les caixes negres segueixen sense localitzar-se, tot i que els investigadors francesos han confirmat que el senyal detectat al lloc del Mediterrani on hauria desaparegut correspon a una d'elles.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés