Publicat 27/09/2022 07:58

Espai.- La NASA estrella amb xit una nau contra un asteroide en la primera prova de defensa planetria

Imatge de l'asteroide que ha copejat la NASA en la prova DART.

MADRID, 27 set. (EUROPA PRESS) -

La NASA ha aconseguit aquest dilluns realitzar una collisió planificada contra un asteroide en la que ha estat la primera prova de defensa planetria amb l'objectiu de desviar lleugerament l'objecte csmic de la seva rbita.

"Impacte reeixit!", ha celebrat la NASA, en un missatge a la xarxa social Twitter, on ha adjuntat un vídeo de la prova duta a terme.

"Miri des de la cmera DRACO de la missió DART com la nau espacial de la grandria d'una mquina expenedora xoca amb xit amb l'asteroide Dimorphos, que és de la mida d'un estadi de futbol i no representa una amenaa per a la Terra", ha afegit.

L'asteroide és un cos de 160 metres de dimetre, que gira al voltant d'un cos major, de 780 metres, anomenat Didymos.

La prova de redirecció de doble asteroide (DART) de la NASA ha estat el primer intent de l'agncia de moure un asteroide a l'espai.

"Com a part de l'estratgia general de defensa planetria de la NASA, l'impacte de DART amb l'asteroide Dimorphos demostra una tcnica de mitigació viable per protegir el planeta d'un asteroide o estel que es dirigeixi a la Terra, si se'n descobreix un", ha explicat l'agncia del govern estatunidenc en un comunicat.

L'administrat de la NASA, Bill Nelson, ha qualificat la prova d'"xit sense precedents". "També és una missió d'unitat amb un benefici real per a tota la humanitat", ha afegit.

"A mesura que la NASA estudia el cosmos i el nostre planeta natal, també estem treballant per protegir aquesta llar, i aquesta collaboració internacional va convertir la cincia-ficció en un fet científic, demostrant una manera de protegir la Terra", ha explicat Nelson.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés