Actualitzat 23/10/2008 15:21

La fallada dels 'flaps' s'ha produït fins a 55 vegades als EUA des de l'any 2000, segons la NASA

MADRID, 23 d'octubre (EUROPA PRESS)

Els pilots nord-americans han constatat fins a 55 vegades el mateix error en el desplegament dels 'flaps' i 'slats' que va patir l'avió de Spanair des de l'any 2000, segons consta en els reports arxivats a la base de dades de seguretat d'aviació de la NASA.

Segons publica avui el diari 'USA Today', en la majoria dels casos els sistemes sonors d'avís (TOWS) van permetre als pilots evitar l'accident, cosa que no va ocórrer amb el vol JK5022 en l'accident del passat 20 d'agost a Madrid-Barajas.

Davant d'aquesta xifra d'incidències amb el dispositiu dels alerons, el president de la Fundació de Seguretat Aèria, Bill Voss, ha assenyalat al diari que la tendència és "inquietant".

Aquest expert, que ha apuntat que el nombre de casos és petit si es tenen en compte els 10 milions de vols a l'any que es produeixen als Estats Units, ha assenyalat, tot i això, que l'estadística és suficient per cridar l'atenció sobre aquesta incidència, tot i que ha destacat que "hi ha errors humans obvis que anul·len les mesures de seguretat".

Així, els errors dels pilots o dels treballadors de manteniment van ser la causa dels nou accidents amb víctimes ocorreguts als Estats Units des de l'any 2000, segons dades de l'Agència de Seguretat de Transport Aeri dels EUA (NTSB).

El rotatiu fa especial èmfasi en els accidents ocorreguts el 1987 i el 1988, en els quals van morir 170 persones, i on un error humà en no activar el dispositiu dels alerons va impedir que les aeronaus s'enlairessin amb una configuració adequada. Des d'aleshores, l'autoritat aeronàutica ha introduït canvis per tal que la tripulació no oblidi activar l'esmentat dispositiu.

Finalment, segons informes de la NASA als quals va tenir accés aquest diari, una distracció humana pot inutilitzar els sistemes de seguretat com va ocórrer en l'accident d'un B757 a Orlando el 2006, en què el copilot va oblidar activar els 'flaps' i 'slats' i es va veure obligat a canviar de pista per evitar un accident. "Podria haver estat catastròfic si el sistema d'avís no s'hagués activat", va declarar el pilot després de l'accident, segons es recull en els esmentats arxius.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés