Actualitzat 13/04/2016 13:25

El primer ministre belga arremet contra controladors aeris en vaga

Brussels Airlines
EUROPA PRESS

BRUSSEL·LES, 13 Abr. (EUROPA PRESS) -

   El primer ministre belga, Charles Michel, ha arremès aquest dimecres amb duresa contra el col·lectiu de controladors aeris que duen a terme des de la tarda d'aquest dimarts una vaga "salvatge" amb la qual han pres "com a ostatge" el país, que intenta recuperar la normalitat després dels atemptats del passat 22 de març.

   L'Aeroport internacional de Brussel·les-Zaventem, reobert fa just una setmana i que recupera gradualment l'activitat, s'ha vist obligat a cancel·lar almenys 50 vols en les dues primeres hores del segon dia de vaga.

   "No accepto que un grapat de gent decideixi prendre el país com a ostatge i posar en perill la nostra imatge i situació econòmica", ha declarat Michel a la premsa, a la sortida d'una reunió parlamentària.

   El primer ministre ha titllat de "salvatge", "inacceptable" i "irresponsable" l'acció duta a terme per l'Aliança belga de controladors aeris --que representa aproximadament un terç del sector--.

   Aquest col·lectiu va cridar els seus membres a declarar-se tots malalts a la tarda d'aquest dimarts, com a mostra del seu desacord amb el nou acord tancat aquest mateix dimarts pel conjunt del sector amb Belgocontrol, l'autoritat nacional del transport aeri. Entre les mesures que rebutgen figuren retardar tres anys, fins als 58, l'edat en què els controladors passen a la "reserva".

   Així les coses, Michel ha apel·lat a la responsabilitat dels controladors per reprendre la seva activitat, al mateix temps que s'ha mostrat partidari de "sancionar" els metges que han signat les baixes dels treballadors declarats en vaga.

   La principal companyia que vola des de Brussel·les-Zaventem, Brussels Airlines, ha confirmat la supressió de més d'una trentena de vols en les dues primeres hores d'aquest dimecres, inclosos els seus enllaços amb Madrid i Bilbao.

   Mentre, Belgocontrol ha confirmat que "una sèrie de controladors" han informat que estan malalts, la qual cosa ha obligat a reduir en un 40% aproximadament el trànsit de l'Aeroport de Brussel·les. Els aeroports de Charleroi (al sud de Brussel·les) i Lieja no s'han vist afectats.

PARÀLISI DIES DESPRÉS DE REOBRIR DESPRÉS DELS ATEMPTATS

   Brussel·les havia anunciat la tornada gradual a la normalitat després dels atemptats que van copejar el seu Aeroport i xarxa del Metro el passat 22 de març i l'aeròdrom de Zaventem comptava amb aconseguir operar entorn d'un terç de la seva activitat habitual des d'aquest dilluns.

   Una infraestructura temporal instal·lada a la zona d'aparcament permetrà la facturació de 800 passatgers cada hora, davant dels 1.500 habituals, mentre es realitzen les tasques de restauració de la terminal de sortides destruïda en els atemptats.

   L'Associació Internacional del Transport Aeri (IATA) ha criticat amb duresa aquesta vaga, que ha qualificat de "maliciosa" i "irresponsable".

   En un comunicat difós després de les primeres hores de paràlisi, el director general de la IATA, Tony Tyler, va dir que es tracta d'"un cop de puny a les dents de totes les aerolínies i del personal de l'Aeroport que han treballat tan dur per reconnectar Brussel·les amb el món després dels atemptats".

   "És el súmmum de la irresponsabilitat tallar un servei vital, i fer-ho sense avís previ només pot ser vist com un fet maliciós", ha assegurat Tyler.

   També la premsa local ha mostrat la seva indignació amb els controladors. En la seva editorial d'aquest dimecres, el diari 'La Libre Belgique' considera "odiosa i detestable" la protesta i la considera un "insult per tots els que s'han conjurat contra l'horror dia i nit i han reactivat" l'Aeroport.

   "Aquest país no necessita més terroristes que el facin explotar de nou, ho fa ell només amb els seus disbarats, irresponsabilitats i les seves desbandades i bufonades", ha lamentat, per la seva banda el diari 'Le Soir'.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés