MADRID, 24 juny (EUROPA PRESS) -
El Govern del Regne Unit prohibir l'emissió a televisió d'anuncis de menjar amb elevats nivells de sucre, grasses o sal abans de les 21.00 hores, en un intent per fomentar hbits saludables entre la població infantil i combatre l'obesitat.
La secretria d'Estat de Salut Pública, Jo Churchill, ha advertit que el contingut audiovisual que consumeixen els nens "pot tenir un impacte en les decisions que prenen i en els hbits que adopten", per la qual cosa veu necessari endurir la regulació tant en la televisió lineal com sota demanda.
Les autoritats estimen que aquestes restriccions podrien eliminar de la dieta al Regne Unit fins a 7.200 milions de calories i reduir en més de 20.000 la xifra de menors obesos. Actualment, un de cada tres nens que acaben l'ensenyament primari estan per sobre del seu pes.
El Govern de Boris Johnson va obrir la porta l'any passat una prohibició total dels anuncis de menjar poc saludable, per finalment ha optat per un terme mitj després d'obrir una consulta pública en la qual gairebé vuit de cada deu persones es van mostrar a favor d'establir una espcie d'horari infantil.
Quan la reforma entri en vigor, en principi a finals de 2022, no es podran emetre anuncis de xocolata, refrescs, gelats, galetes, sucs ensucrats, cereals d'esmorzar, patates fregides o pizzes, entre altres productes, entre les 5.30 i les 21.00. La norma no afectar productes naturals com l'oli d'oliva, la mel o l'alvocat, ni tampoc les empreses de menys de 250 empleats.