14 anys de l'accident del metro de València, una data "que no cal oblidar per a no repetir els mateixos errors"

L'Associació de Víctimes de l'Accident del Metre a les portes de la Ciutat de la Justícia de Valncia
EUROPA PRESS - Archivo
Publicado: viernes, 3 julio 2020 13:15

VALNCIA, 3 Jul. (EUROPA PRESS) -

El trgic accident de l'any 2006 del metro de Valncia --en el qual van morir 43 persones i altres 47 van resultar ferides-- va succeir un 3 de juliol de fa 14 anys, una data que no cal oblidar "per a no repetir els mateixos errors".

Així ho ha recordat l'alcalde de la capital valenciana, Joan Ribó, en un missatge en xarxes socials en el qual assenyala que "14 anys després per fi s'ha donat a conéixer la veritat i s'han reconegut les responsabilitats polítiques". "No oblidem per a no repetir els mateixos errors", demana el primer edil.

I és que aquest aniversari del sinistre és el primer després que quatre exdirectius de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) foren condemnats a 22 mesos de presó després d'aconseguir un acord de conformitat. En la sentncia consta que "coneixien les deficincies de seguretat" en el tram de la Línia 1 en la qual va descarrilar el comboi i, no obstant a, "van ometre directament la seua obligació d'implementar mesures".

Després de la resolució judicial, aconseguida després d'una lluita de més d'una dcada, l'Associació de Víctimes del Metro 3 de Juliol (AVM3J) va convocar el 3 de mar de 2020 l'última concentració en la Plaa de la Verge de Valncia.

"SÍ QUE HI HA RESPONSABLES"

Amb eixe acte, va celebrar la condemna que va reconéixer la responsabilitat penal de quatre directius d'FGV. I ho va fer en aquella ocasió amb el lema '43 morts, 47 ferits, sí que hi ha responsables'. Els participants es van llevar, en un gest simblic, les samarretes amb l'antic lema del collectiu ('43 morts, 47 ferits, 0 responsables') per a tancar "una llarga etapa".

Segons va manifestar aleshores la qui fora l'última presidenta de l'associació, Rosa Garrote, l'assoliment no va ser només d'aquest collectiu, "sinó de totes les persones que amb el seu suport han estat denunciant les irregularitats".

L'associació va estar més de 13 anys reclamant que es reconeguera que la corba en la qual va succeir l'accident era un punt perillós i el sinistre "podria haver-se evitat simplement programant la balisa per a controlar la velocitat, a més de les deficincies pel que fa a la seguretat de la línia 1 i la responsabilitat dels directius d'FGV".

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià