Publicado 3/7/2020 13:15:43 +02:00CET

14 anys de l'accident del metro de València, una data "que no cal oblidar per a no repetir els mateixos errors"

L'Associació de Víctimes de l'Accident del Metre a les portes de la Ciutat de la Justícia de València
EUROPA PRESS - Archivo

VALÈNCIA, 3 Jul. (EUROPA PRESS) -

El tràgic accident de l'any 2006 del metro de València --en el qual van morir 43 persones i altres 47 van resultar ferides-- va succeir un 3 de juliol de fa 14 anys, una data que no cal oblidar "per a no repetir els mateixos errors".

Així ho ha recordat l'alcalde de la capital valenciana, Joan Ribó, en un missatge en xarxes socials en el qual assenyala que "14 anys després per fi s'ha donat a conéixer la veritat i s'han reconegut les responsabilitats polítiques". "No oblidem per a no repetir els mateixos errors", demana el primer edil.

I és que aquest aniversari del sinistre és el primer després que quatre exdirectius de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) foren condemnats a 22 mesos de presó després d'aconseguir un acord de conformitat. En la sentència consta que "coneixien les deficiències de seguretat" en el tram de la Línia 1 en la qual va descarrilar el comboi i, no obstant açò, "van ometre directament la seua obligació d'implementar mesures".

Després de la resolució judicial, aconseguida després d'una lluita de més d'una dècada, l'Associació de Víctimes del Metro 3 de Juliol (AVM3J) va convocar el 3 de març de 2020 l'última concentració en la Plaça de la Verge de València.

"SÍ QUE HI HA RESPONSABLES"

Amb eixe acte, va celebrar la condemna que va reconéixer la responsabilitat penal de quatre directius d'FGV. I ho va fer en aquella ocasió amb el lema '43 morts, 47 ferits, sí que hi ha responsables'. Els participants es van llevar, en un gest simbòlic, les samarretes amb l'antic lema del col·lectiu ('43 morts, 47 ferits, 0 responsables') per a tancar "una llarga etapa".

Segons va manifestar aleshores la qui fora l'última presidenta de l'associació, Rosa Garrote, l'assoliment no va ser només d'aquest col·lectiu, "sinó de totes les persones que amb el seu suport han estat denunciant les irregularitats".

L'associació va estar més de 13 anys reclamant que es reconeguera que la corba en la qual va succeir l'accident era un punt perillós i el sinistre "podria haver-se evitat simplement programant la balisa per a controlar la velocitat, a més de les deficiències pel que fa a la seguretat de la línia 1 i la responsabilitat dels directius d'FGV".

colaboracio

Lo más leído

  1. 1

    Doloroso último adiós a Humberto Janeiro con dos sonadas ausencias

  2. 2

    Transforman agua de mar en agua potable segura y limpia en menos de 30 minutos usando luz solar

  3. 3

    Detenido en Villa del Prado por vender droga desde su tienda a jóvenes en inmediaciones de un colegio

  4. 4

    Adara Molinero y Elena Rodríguez nos regalan las imágenes más tiernas con el pequeño Martín

  5. 5

    El juez imputa también a Podemos como persona jurídica en la causa por la financiación del partido