Publicado 26/02/2021 12:20CET

ACPV demana "diàleg" entre les escoles i Educació per a la normalització del valencià en els projectes lingüístics

VALÈNCIA, 26 Feb. (EUROPA PRESS) -

Acció Cultural del País Valèncià (ACPV) ha demanat "diàleg" entre la Conselleria d'Educació i els equips directius i docents perquè s'aplique la llei d'ensenyament en valencià "de manera òptima" en els projectes lingüístics de cada centre.

L'associació ha expressat que "comparteix la preocupació" que li han traslladat des del professorat dels centres de Secundària per l'aplicació de la Llei 4/2018, de 21 de febrer, de la Generalitat per la qual es regula i promou el plurilingüisme al sistema educatiu valencià.

Així, mentre en aquestes dates es preparen els projectes lingüístics de cada centre per al curs pròxim, ha advertit en un comunicat que "la normativa vigent pot suposar un retrocés en l'actual implantació del valencià en molts centres".

"La fragilitat dels nostres drets lingüístics, amb una ofensiva judicial constant contra qualsevol intent de millora i una més que superada Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià, fa que qualsevol canvi en l'ecosistema educatiu que afecte la promoció, ús i prestigi del valencià haja de ser acurat amb la realitat sociolingüística de cada comarca".

ACPV ha posat en valor "la tasca infinita de l'escola en valencià durant tants anys en els quals no s'ha facilitat el treball i, malgrat açò, s'ha educat diverses generacions en valencià", una tasca que "ha permès que l'alumnat poguera continuar la seua formació universitària en valencià". Tot aquest treball, ha apuntat, "no pot patir ara un retrocés".

"L'aplicació de l'esmentada llei ha de veure's reflectida de manera òptima en els projectes lingüístics de cada centre", ha defès. Amb aquest objectiu, ACPV ha demanat "diàleg entre la Conselleria i els equips directius i docents, resolent les preocupacions que han sorgit entre el professorat". "La supervivència de la llengua exigeix que totes les parts treballem unides", ha reivindicat.

colaboracio